-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Leasingansvarlig/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Kundefrontmedarbeider
-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
London anyone? Mye mer enn julehandel i november
Tilhører du dem som reiser til London for å juleshoppe? Vær klar over at i starten av november er det noen bilaktiviteter i hovedstaden som virkelig er verdt å få med seg.
Jeg går ut fra at du har hørt om London-Brighton løpet. Verdens eldste motoriserte happening.
Den som fremdeles kjøres for å hedre de pionerene som kjørte denne løypa i 1896 for å kreve at myndighetene tok bilen og offentlig veinett på alvor.
Et løp hvor bilene ikke må være nyere enn fra 1905 og der folk virkelig tar veteranene på alvor.
Løpet – hvis man kan kalle det løp - arrangeres av Royal Automobile Club, sammen med samarbeidspartnere, og særlig samarbeidspartnerne har vært flinke til å lage litt mer show ut av det hele de siste årene.
Man kan vel si at egentlig kulminerte interessen med Genevieve-filmen fra 1953.
Heltinnen, en Darracq fra 1904, deltar stadig – disse bilene blir jo ikke eldre – men det har vært perioder hvor paraden kanskje ikke har hatt enorm oppmerksomhet.
Men med masse publisitet, med et jukse-supplement løp på sommeren, og – ikke minst – med en eget statisk dag i London dagen før, begynner publikum virkelig å dukke opp igjen.
I år skjer St. James Motoring Spectacle lørdag den 2. november. Sentralt oppstilt i Pall Mall som da blir stengt for all trafikk.
Gratis kan du rusle rundt og sparke i dekkene på 140 av verdens mest prestisjefylte biler. Det er lagt vekt på et par temaer: Fiats og Renaults historier med noen spektakulære skapninger fra produsentenes egne, hemmelige, magasiner. 50 år med Golf, sammen med mye annet Folkevogniana blir også sentralt.
Dessuten vil du møte en seksjon med Moderne Design – skikkelige superbiler. Du kan møte biler som skal auksjoneres av Sotheby’s – i tillegg til mye bra Automobilia er det biler som Hispano Alfonso, mange fine Aston Martiner, McLaren Senna eller en sjelden Jaguar XKSS. Og som ekstra bonus kommer du tett på en rekke av de gamle Brighton-bilene som der deltar i en egen Concours.
Klarer du og bilen din ikke å komme helt frem dagen etter, er det en trøst å ha vunnet en rosett på Concoursen.
Sørg for å gå tidlig tidlig til sengs, for starten går fra Hyde Park i morgentåken klokken seks. Å være tett på der eiere og smarte mekanikere slåss med gjenstridig 125 år gammel teknologi og slitne materialer for å få liv i det hele er en opplevelse.
Og å se dem putre ut på den lange veien til Brighton der mottakelsen er oppe frem til 16.30 er også en opplevelse. Særlig å se ufølsomme sjåfører i sine repmobiler gjøre alt de kan for ikke å vise de gamle bilene litt hensyn.
Det er forresten hele oppgaven deltakerne har. Starte fra Hyde Park ikke tidligere enn seks og være på kaia i Brighton ikke senere enn lukketid.
Jeg vet det er blitt veldig moderne å reise til karneval på Goodwood.
Jeg lover: har du ikke sett et skikkelig VSCC-løp på Silverstone, et bakkeløp på Shelsley Walsh, eller et Brighton-arrangement, har du overhodet ingen peiling på ekte britisk bilkultur.