-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Senku og MPV fra Mazda
I Frankfurt viste Mazda sin Sassou – den neste Mazda2 regner mange med. Til Tokyo kommer Senku, sammen med den nye MPVen og en hydrogendrevet hybrid modell.
Den hybride skal altså være en hydrogendrevet utgave av Premacy – det japanske navnet på Mazda5. Det dreier seg om en bil med en rotasjonsmotor som kan gå på både hydrogen og bensin, som også leverer strøm til et hybrid system og som skal være meget effektivt pakket. Vi får se hva de viser på pressekonferansen den 19. oktober.
Den flunkende nye MPVen skal også debutere da, men alle regner vel med at det er konseptbilen Senku som kommer til å vekke størst oppmerksomhet. Mazda kaller den en Sportsvogn for voksne og forteller at den er utstyrt med siste generasjon rotasjonsmotor som også, av en eller annen grunn, er koblet til en hybrid enhet.
Den er en 4-seter, men foreløpig har vi bare mottatt litt flytende beskrivelser. Kanskje likner den ikke på Sasson i det hele tatt, selv om det ser slik ut akkurat nå.
Ekstremt lang akselavstand, minimale overheng og fete hjul får vi høre. Elektrisk drevne sleidedører åpner inn til en revolusjonerende kupe der forsetepassasjerene blir prioritert. Hvilket sannsynligvis betyr at det er trangt bak.
Det jeg håper er at karosseriet blir like rent og fritt for dekorasjoner og grafiske tricks, slik skissen antyder. Da kan den bli en virkelig skjønnhet.