-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Mazda Premacy 2.0
Med 130 hester under panseret og modifisert hjuloppheng er Premacy blitt mer "å kjøre" med.

Først publisert i BIL 5 - 2002.
I forhold til den første utgaven av Premacy som ble lansert i 1999, er chassiset og hjulopphenget nå modifisert, og både motor- og veistøyen er redusert. Men under akselerasjon gir motoren fortsatt et forholdsvis skarpt støybilde.
Premacy var tidlig ute med konseptet "høy stasjonsvogn". Høyden gjenspeiler seg ikke bare i stor innvendig takhøyde; dette er en bil man setter seg inn i, ikke ned i. Bilen er en typisk japaner, i den forstand at den er lettkjørt. Her trengs det ikke lang tilvenning før styrefølelse, gasspådrag og gearskift sitter som det skal – mykt,behagelig og i fin harmoni.
Her finner vi et enkelt og oversiktlig instrumentpanel og dashbord. Lyst grått interiør bidrar til følelsen av luftig og rommelig førermiljø. Midtkonsollen gir god støtte til høyrebenet, og venstrefoten finner seg godt til rette på en bred fothviler. Den fleksible seteløsningen er uendret. De tre separate baksetene kan foldes sammen, vippes frem eller tas helt ut.
Med en 2,0-liter under panseret er det selvfølgelig mer "å kjøre " med i motbakkene enn med 1,8-literen. Storebror er drøyt ett sekund raskere fra 0–100 km/t, men forskjellen i kraft og styrke føles overraskende liten. Selv om Mazda tar ut 30 hester mer enn i 1,8-literen, viser ikke hestene seg mye frem, for å si det slik...
Ingen skal beskylde Premacy for å ha et frekt og oppsiktsvekkende utseende. Sånn sett gir den seg ikke ut for å være mer enn det den er, nemlig et fornuftig og funksjonelt transportmiddel – som nå har fått et komfortløft.
MAZDA Premacy 2.0:
Motor: 4-sylindret. Sylindervolum: 1991 ccm. Effekt: 96 kW (131 hk) v/6000 o/min. Dreiemoment: 170 Nm v/4500 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 5M.
Dekk: 195/55TR14.
Mål: Lengde: 434,0 cm. Bredde: 170,5 cm. Høyde: 160,0 cm. Akselavstand: 267,0 cm. Sporvidde f/b: 147,5/148,0 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1385 kg. Tillatt totalvekt: 1795 kg. Maks vogntogvekt: 3095 kg. Maks taklast: 100 kg.
Bagasjerom: 420 liter (VDA).
Tankvolum: 58 liter.
Aks. 0 - 100: 10,7 sek
Toppfart: 188 km/t
Forbruk bykjøring: 1,15 l/mil
Forbruk landevei: 0,71 l/mil
Forbruk snitt: 0,87 l/mil
Pris: kr. 277.900,-
Forbruk ifølge 99/100/EU.