-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ikke verdens raskeste, men
McLaren har vist de første glimtene av hvordan deres nye superbil skal se ut. Den er døpt P1 – det er åpenbart at her skal vi ha F1 assosiasjoner.
Når jeg snakker om F1 i denne sammenheng, dreier det seg ikke om noe så vulgært som disse enseterne som summer rundt en bane, men om McLarens til nå beste landeveisbil.
Designet av George Murray, en bil som ikke skulle gjøre motorsport, men som vant det første Le Mans den deltok i.
Den skulle bygges i meget begrenset antall - som ble enda mer begrenset enn man hadde regnet med (106 eksemplarer), og en bil som selv de som aldri har kjørt den, sverger på er verdens mest komplette, best balanserte, i det hele tatt: den mest fantastiske ever.
Dessuten var den en periode verdens raskeste produksjonsbil. 386 km/t – vi snakker 20 år tilbake i tid!
Den nye skal ikke bli den raskeste, ifølge Antony Sheriff, administrerende direktør for McLaren Automotive:
«Men i stedet for en latterlig toppfart skal den bli den raskeste, mest tilfredsstillende gatetillatte bilen rundt en racerbane. Det er det man virkelig bør måle en superbil på – og denne vil bli den mest spennende, den mest brukbare, den bilen med mest avansert teknologi og den mest vellykkede, dynamisk sett, superbilen noen gang».
Grei beskjed.
For første gang i selskapets historie skal de stille ut på en bilutstilling. Det har aldri skjedd før, til nå har vi blitt invitert på åpninger av McLaren butikker, i London, Frankfurt, Milano… men aldri til en åpning på en bilutstilling.
Det blir i Paris, selvfølgelig, og hva det egentlig er vi får møte der, aner jeg ikke – ikke en antydning av en spesifikasjon er sluppet.
Men vi kan vel gå ut fra at Frank Stephenson, sjefdesigner, skal få kjeft igjen. Bildene viser noe som kan være de opprinnelige F1-målene, paret med den dynamiske språkbruken Frank har valgt for sin første McLaren, 12C. Og den ble ikke universelt godt mottatt, kan man si.
Spesielt faller ikke de voldsomme skulpturelle elementene bak i smak hos alle. For meg snakker de imidlertid superbil før den har trillet ti centimeter.
Det blir antydet at de første leveringene ikke kommer til å skje før det har gått ett år etter Paris-debuten. Og det er slett ikke sikkert at det vil bli den samme bilen: der vil den bli presentert som en «Design Studie».
«Bilen vil bli et resultat av våre femti års racing- og landeveisbil-arv», sier Ron Dennis - sjefen over hele imperiet. «For 20 år siden satte vi nye standarder for superbiler med vår F1 - målet er å omdefinere begrepet en gang til».