-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
McLaren tester superbil
Den sto som konseptbil på høstens Paris-utstilling, men her er McLaren allerede ute og tester den ekte varen.
Dette er en tidlig produksjonsutgave av P1 som ifølge McLaren skal bli den bilen i verden med best kjøreegenskaper. De sammenligner den selv med legendariske McLaren F1 som tjue år etter at den begrensede produksjon startet, omsettes for astronomiske summer.
Ifølge Wikipedia ble McLaren F1 kun produsert i 106 eksemplarer i perioden 1992 til 1998, og siden mange av disse ble bygget om til baneracere, skal du ha mer enn normal flaks og en solid bankkonto for å sikre deg et plettfritt eksemplar i dag.
Bilen som skal ta opp arven etter denne legenden, McLaren P1, har altså store sko å fylle.
SE: McLaren P1 Concept i Paris
Det er foreløpig meget sparsomt med detaljer, bilen skal ikke på markedet før i 2014. Men at listen legges høyt er det liten tvil om.
Erfaringsbank
- McLaren P1 blir resultatet av 50 års erfaring med racing og sportsbiler. For 20 år siden satte vi nye standarder med McLaren F1, og vårt mål med P1 er å gjenta denne bragden og legge lista enda høyere, sier McLaren-sjef Ron Dennis.
LES OGSÅ: Her skapes neste McLaren
Anthony Sheriff, direktør for McLaren Automotive, sier racing-divisjonen hos McLaren har hatt stor påvirkning på de tekniske løsningene.
- Vårt mål er ikke nødvendigvis å lage bilen med verdens høyeste topphastighet, men den raskeste og mest kjørbare rundt en krevende racerbane. Det er dette som er de viktigste egenskapene til en superbils allround egenskaper, mye viktigere enn tekniske data på papiret, sier Sheriff.
- McLaren P1 skal bli den mest spennende, mest kapable, mest teknisk avanserte og mest dynamisk superbil som noensinne er produsert, avslutter Sheriff.
Han nevner ikke et eneste tall, verken med hensyn til pris eller ytelser, men det er en selvfølge at P1 blir vesentlig mer kjørbar enn den eksisterende superbilen, McLaren 12C.
Om den blir like banebrytende som McLaren F1, tenker nok mange: «jeg tror det ikke før jeg får se det.» Og det gjør vi altså tidligst i 2014.