-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
McLaren klipper taket
Ryktene har versert lenge, og en liten forsmak ble servert i går. I dag ble den offisiell.
McLaren MP4-12C Spider. Det er ikke det navnet som ruller enklest på tunga, men hva gjør vel det når den ser ut som den gjør, og kjører enda bedre?
Det var ikke noe sjokk at denne versjonen var på vei. Den tøffeste konkurrenten, Ferrari 458 har hatt sin Spider ute en stund nå, og McLaren kan ikke være noe dårligere.
Hardtop
Taket er for øvrig en hardtop, som brettes og legges under et deksel bak setene. Og selv med taket nede, kan interesserte ta en kikk på motoren gjennom et glassdeksel.
Cabrioleten får de samme oppgraderingene som 2013-modellen av Coupeen får, med 625 hestekrefter (opp fra 600) fra en 3,8-liters V8 med dobbelturbo.
Les mer om 2013-oppgraderingene her
Slike tall skremmer bilen fra 0-100 på 3,1 sekunder, og gir en toppfart på 329 km/t – ett tidel mer i akselerasjon og fire km/t svakere i toppfart sammenlignet med coupéen.
Teknisk er Spideren lik modellen med fast tak, med en sjutrinns dobbelclutch-girkasse koblet til bakhjulene og et nytt system som kan heve bilen ved for eksempel fartshumper.
Og prisen?
Om du må spørre, har du ikke råd, men forskjellen opp til Spideren fra Coupeen er drøyt 180.000 kroner. Spider er forventet å være første kunde i hende rundt november, men det blir nok ikke i Norge. Så langt har ikke McLaren solgt noen MP4-12C her.