Renault Megane

Renault Megane

Renault Megane

Renault Megane

Renault Megane

Renault Megane

Renault Megane

Renault Megane

Renault Megane

Renault Megane

Renault Megane Coupé

Renault Megane Coupé

Renault Megane Coupé

Renault Megane Coupé

Renault Megane Coupé

Renault Megane Coupé

Renault Megane Coupé

Renault Megane Coupé

Renault Megane Trophy

Renault Megane Trophy

Renault Megane Trophy

Renault Megane Trophy

Renault Megane Trophy

Renault Megane Trophy

Renault Megane Trophy

Renault Megane Trophy

Renault Megane
Foto: Jon Winding-Sørensen
Renault Megane
Foto: Jon Winding-Sørensen
Renault Megane
Foto: Jon Winding-Sørensen
Renault Megane
Foto: Jon Winding-Sørensen

Ny Mégane i flere former

Forrige måned så vi for første gang den nye Renault Mégane. Nå er det Mégane Coupé som er i sentrum for oppmerksomheten i Paris, etter at konseptbilen Mégane Coupé ble presentert på bilutstillingen i Genève i vår.

Publisert Sist oppdatert

I interiøret er det lagt vekt på brukervennlige og komfortable funksjoner, med en kombinasjon av analoge og digitale instrumenter.

SE FØRSTE INFO OM NY MEGANE HER

Med dagens fokus på reduksjon av CO2-utslipp, kommer Mégane til våren med en 1,4-liters turbomotor (betegnet TCe 130) som har krefter som en 1.8-liter, nemlig 130 hk, og dreiemoment som en 2.0-liter (190 Nm).

Likevel er CO2-utslippet mindre enn i en vanlig 1.6-liters motor.

I tillegg til de nye TCe- og dCi-motorene fortsetter Renault sin strategi for å redusere CO2-utslippene med utviklingen av elektriske biler.

Siden januar 2008 har Renault-Nissan-alliansen inngått avtaler med en rekke land for å markedsføre elektriske biler på bred basis innen 2011.

Også ny Mégane Trophy
Etter suksessen i World Series by Renault siden serien startet i 2005, har Mégane Trophy gjennomgått store forandringer for å bli klar til 2009-sesongen.

Den mest synlige endringen er den nye karosseridesignen som henter inspirasjon fra linjene på den nye Mégane Coupé.

Under panseret er også Renault-Nissans 3,5-liters V-sekser frisket opp, slik at den nå yter 360 hk. Samtidig har Renault Sport Technologies videreført mange av funksjonene i den nåværende Mégane Trophy for å produsere en konkurransedyktig og rimelig racerbil.

Powered by Labrador CMS