-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Her er Mercedes neste SUV
Her er en helt ny Mercedes-SUV som skal lanseres mot slutten av året. For å korte ventetiden får du her bilder av en nærmest umaskert bil under testing.
Det fins alltid en nisje å sette inn en ny modell i. Nå tetter Mercedes gapet GLA og GLC, og da har du selvsagt skjønt at den nye modellen får betegnelse GLB.
Vi møtte bilen som konsept på bilutstillingen i Shanghai forrige måned, og disse bildene viser tydelig at produksjonsutgaven ligger svært tett opptil konseptet.
Enkelte medier har spekulert i at GLB skulle bli en røffere SUV, en slags mini-Geländewagen, men vi ser klart slektskapet med GLC og GLE.
Vi har tidligere vist spionbilder av en tungt maskert prototyp, men dette er utvilsomt den ekte vare – et tydelig tegn på at den snart skal avdukes.
Trolig skjer den publikums-debuten på høstens bilutstilling i Frankfurt, og så er bilen på plass hos din lokale Mercedes-forhandler innen årets utløp som 2020-modell.
Bilen er bygget på en videreutviklet MFA-plattform (Modular Front-drive Architecture). Med betegnelse MFA2 medfører denne lavere vekt og er klargjort for en rekke alternative drivlinjer.
Plattformen debuterte i forbindelse med nye A-Klasse. GLB skal, sammen med den lange A-Klassen som kun selges i Kina, bygges på den lengste utgaven av plattformen.
GLB blir en praktisk familiebil med et meget fleksibelt interiør – inkludert bakseter som kan skyves i lengderetningen og en tredje seterad.
Slik bilen sto i Shanghai var den utstyrt med en 2,0-liters turbo bensinmotor med 224 hk, men trolig vil den også få mindre bensinmotorer og et utvalg dieselmotorer.
Den vil ganske sikkert tilbys i hybridversjoner, antagelig både «lette» og ladbare, og den vil også danne grunnlag for en ren elbil som får betegnelse EQB og blir lillebror til nylig lanserte EQC.