-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nytt Ess fra Maybach
Her er en ny luksusmodell fra Stuttgart, men den får ingen stjerne på panseret.
Det ble ingen suksess da Daimler lanserte Maybach som eget merke på starten av 2000-tallet, men et comeback som Mercedes-Maybach i 2014 har gitt langt bedre uttelling. Ikke minst i Kina der sjåførdrevne biler er svært populære.
Vi har nylig presentert deres luksuriøse variant på GLS, men her er det andre generasjon Mercedes-Maybach S-Klasse som er på test i nordisk vinterklima.
Dere som følger med på BilNorge vet jo at en ny Mercedes S-Klasse er på trappene, og at en elektrisk utgave med betegnelse EQS også nylig er observert under testing.
Da må det selvsagt også komme en ny Mercedes-Maybach S-Klasse, lenger og mer luksuriøs enn den som bærer stjerne på panseret.
Bilen blir vesentlig lenger enn selv den lange S-Klassen og får den unike grillen som er forbeholdt Maybach-modellene. Men det ser ut til at grillen blir mindre dominerende på neste generasjon enn på dagens, det samme gjelder lyktene som tar mindre plass nå som LED tar over.
Dagens Mercedes-Maybach S-Klasse leveres med turboladede V8 og V12-maskineri, og det vil trolig også gjelde neste generasjon, skjønt begge vil trolig bli utstyrt med hybridteknologi for å holde forbruket på et mest mulig moderat nivå.
Den nylig lanserte Mercedes-Maybach GLS 600 har en mild hybrid V8 med 550 hester, og denne drivlinjen er nok høyaktuell for S-Klassen også. V12-utgaven kan også bli mild hybrid og få betegnelse S650 eller S680.
Mercedes-Maybach S-Klasse får selvsagt det siste nye på teknologifronten, inkludert autonome egenskaper i mer avansert form enn i dagens modell.
Det forventes at Mercedes, og dermed også Maybach, vil ha selvkjøring på nivå 4 klart i 2024, og det kan jo passe bra når S-Klasse-modellene får en midtlivs facelift.
Det innebærer at bilen kan kjøre helautomatisk uten inngrep fra sjåføren under gitte forhold, samt ved parkering.
Legg merke til at testbilene har forskjellige typer dørhåndtak – tradisjonelle og utfoldbare slik vi kjenner dem fra for eksempel Tesla.
De nye Mercedes-Maybach-modellene kommer trolig på markedet sent 2020 som 2021-modeller. En ekstra lang Pullman-versjon skal også være under utvikling.