-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer































































































Stjernecamping
Ønsker du deg en familiebil som kombinerer praktiske løsninger og campingliv med et snev av luksus, er kanskje Mercedes nye Marco Polo bilen for deg.
På årets caravan-utstilling i Düsseldorf kunne Mercedes stolt avduke sin løsning på problemet titalls millioner nordmenn sikkert har støtt på i alle år:
Hvordan kan man kombinere en praktisk familiebil med campingliv og en følelse av luksus?
Svaret fra Mercedes er Marco Polo. Oppkalt etter den italienske oppdageren skal Mercedes’ nye campingbil være «eminent på lange reiser», i følge produsenten selv.
Bilen er basert på nylanserte V-klasse, og det er den velkjente fabrikken Westfalia som står bak ombyggingen. De har stått bak campingkonverteringen av mange biler – en rekke Volkswagen-busser inkludert.
Ståhøyde og LED-lys
Utvendig er det ikke så mye som røper at det er en Marco Polo-utgave du møter på veien. Ser du nøye etter vil en skjøt i tak-konstruksjonen avsløre at taket kan heves – høyt nok til å få full ståhøyde.
Får du en kikk inn førerdøren vil det nok heller ikke være mange overraskelser. Dashbordet er som V-klasser ellers, og har mange fellesnevnere med den nye C-klassen.
Det er bakover i bilen ting begynner å bli spennende. Med noen knappetrykk kan baksetene legges ned til en seng, hvor to skal kunne sove komfortabelt. Under det hevede taket er det gjort plass til en tilsvarende stor seng – slik at bilen skal kunne huse fire personer.
Gasskjøkken med to bluss, foldbare bord, klesskap og kjøleskap hører hjemme i en campingbil, og er selvsagt på plass i Marco Poloen også.
Innvendig er bilen opplyst av LED-lamper rund baut.
Moderne bil
Siden Marco Polo i bunn og grunn er en ombygd V-klasse, er den lastet med nye sikkerhetsfunksjoner. Assistansesystemer sjekker at føreren holder seg våken, ikke krysser veistriper, holder avstand til biler foran, kontrollerer blindsoner og mer til.
Tre motorer vil bli tilgjengelig – alle en variant av Mercedes’ velkjente 2,1-liters diesel. På menyen står 136hk/330Nm, 163hk/380Nm og 190hk/440Nm – hvor sistnevnte kan skryte av en «boost»-funksjon som gir ytterligere 10 hestekrefter og 40Nm ved fullt pådrag.
Likevel lover Mercedes et forbruk på relativt snille 0,61 liter på mila på den største motoren.