-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Første bilder av ny generasjon EQC
Her er de første bildene av en splitter ny Mercedes crossover som skal på markedet om et par år.
Mercedes har planlagt lanseringen av en rekke nye elbiler i årene fremover. Riktignok hadde de relativt tidlig en elektrisk B-Klasse på markedet, men den var så Tesla-infisert at den ble for dyr å opprettholde produksjonen av.
I år har de for fullt startet salget av sin første el-SUV gjennom EQC, men selv om den har en viss suksess i elbillandet Norge, må den regnes som en flopp internasjonalt.
Hos oss er det ifølge OFV registrert 1.165 hittil i år, et brukbart antall, men beskjedent om vi sammenligner med 6.011 e-tron. Også i andre markeder er salget beskjedent, mye takket være kort rekkevidde sammenlignet med mange av konkurrentene.
Ulempen for EQC er at den er bygget på en gammel plattform, Eva I, som opprinnelig ble utviklet for fossile modeller som GLC og dermed har begrenset plass til batterier.
Fremtidige elbiler fra Mercedes skal bygges på en dedikert plattform med betegnelse Eva II, og vi vet at flere modeller skal lanseres de nærmeste årene, kompakte SUV-er som EQA og EQB, samt luksuriøse EQS som blir en elektrisk S-Klasse.
Modellen vi her bringer de første bilder av skal i løpet av et par år erstatte EQC og trolig ta over betegnelsen, og siden den er basert på den nye Eva II plattformen vil den by på helt andre muligheter med hensyn til plass og batterikapasitet.
Den beskrives av insidere som en praktisk crossover med ambisjoner og å innta rollen som en moderne stasjonsvogn med god innvendig plass.
Modellen får sin egen design som skiller seg fra øvrige Mercedes-modeller og har lite til felles med dagens EQC. Selvsagt får den en EQ front, den er kommet for å bli, men ellers er det meste forandret, og den blir lavere, lengre og vesentlig mer rommelig enn dagens modell.
Med hensyn til drivlinjer forventer vi mulighet for to- og firehjulsdrift, og den nye plattformen gir mulighet for større batteripakker og vesentlig mer rekkevidde enn dagens EQC.
Denne modellen ligger et stykke ut i køen og kommer neppe på markedet før tidligst i 2022. I mellomtiden må du greie deg med EQC eller en av de mange andre elbilene som kommer på markedet i løpet av høsten og neste år.