-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Familiebil med selvmordsdører
Her får vi det bekreftet – de såkalte selvmordsdørene fra Opel Meriva Concept på Genève-utstillingen i fjor, overføres til den produksjonsmodellen.
Vi har sett spionbilder av denne bilen godt innpakket tidligere, men nå som kamuflasjen er i ferd med å fjernes er det ikke lenger noen tvil – neste generasjon Meriva får sidedører som åpnes ut fra den såkalte B-søylen.
Det vil si at man får en stor åpning, siden framdørene er normalt hengslet, mens bakdørene er hengslet i bakkant.
At kamuflasjen nå er i ferd med å forsvinne, betyr også at vi får bekreftet bilens utseende. Selvsagt blir det moderne Opel, slik vi kjenner det fra den populære Insignia og neste generasjon Astra som nylig debuterte i Frankfurt.
LES: Opels viktige Astra
LES OGSÅ: Årets stasjonsvogn
Motoren blir nok felles med Astra, noe som innebærer en basismodell med en normalt pustende 1,4-liter, samt en heftigere 1,4-liter med turbo og 140 hk.
Det vil heller ikke mangle på utvalg for dem som foretrekker diesel – med en spennvidde på 95 til 160 hestekrefter, alle godkjent etter Euro 5-kravene med hensyn til utslipp.
Meriva får trolig sin verdensdebut i Genève i mars 2010 og finner deretter veien til norske Opel-forhandlere i løpet av våren.