-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Polestar Rovaniemi

Her er du garantert en kjølig mottakelse
Besøker du Polestar sin Space i Rovaniemi – du har fremdeles muligheter, den holder åpent ut februar – kan du regne med en kjølig mottakelse.
Ishotell er gammelt nytt. Is-bar har jo vært forsøkt, til og med i Oslo. Men pop up bilforretning, eller Space som Polestar kaller dem, har det kanskje ikke vært for mange av?
For dette kinesiske bilmerket, med stort kontor i Gøteborg som stort sett er hvitt på innsiden, er jo kjent for sitt skandinaviske renskurte design. Mer skandinavisk moderne, slik som var moderne for 20 år siden, skal du lete lenge etter.
(Gi meg en dag eller tre så skal jeg vise dere interiøret på designsenteret til Lynk & Co. Søstermerke, geografisk ligger det et par kilometer unna Polestars hovedkvarter i Gøteborg, men mentalt – hvis interiørdesign kan uttrykke noe mentalt – er de på en annen klode.)
Is-kuben i Rovaniemi tok det 20 dager å bygge, da inkluderer vi dekorasjonsgjenstandene på innsiden – et bildekk av is, og noe som kan se ut som en kamaksel, men hva har en kamaksel i en elbil-sammenheng å gjøre?
3000 kubikkmeter snø ble brukt og Polestar er raske til å presisere at den ble fraktet fra et nærliggende skianlegg med elektriske lastebiler. Men om maskinene som ble brukt til å grave og laste de 2.400 tonnene også var elektriske, ble det ikke sagt noe om.
På innsiden står det en Polestar 2 og det er levende produktspesialister som hjelper de besøkende. Ønsker de å prøvekjøre, står det biler klare på utsiden. Demonstrasjonsbilen i huset regner jeg med var på plass da de begynte å bygge det, og må stå der til det hele smelter.
Selv om Spacen skal stenges ved utgangen av februar håper jeg at det hele blir stående frem til 20. mars. Da åpner nemlig Design Uken der under mottoet: Bedre fremtid med arktisk smartness.
Den er jo egentlig ganske smart.