Gammel Taycan blir som ny

Var du tidlig ute med å skaffe deg Taycan? I så fall kan du få den oppgradert til 2023-standard. Helt gratis.

Publisert

Porsche har levert over 75.000 Taycan globalt siden de første rullet av samlebåndet sent 2019. Ifølge OFV er det registrert 3840 nye Taycan på norske skilter, så vi er godt representert på statistikken.

Norge var høyt prioritert da utleveringene startet, så mange sitter nok med en 2020- eller 21-modell. Da er det sikkert gledelig å høre at Porsche nå kommer med en oppgradering som innebærer at bilen kan løftes til 2023-nivå.

Avhengig av når bilen ble levert kan eierne glede seg til mer effektiv drivlinje, økt rekkevidde og nye funksjoner i Porsche Connect og PCM som har kommet til gjennom bilens levetid.

Oppdateringen inkluderer muligheten til å låse opp tilleggsfunksjoner (function on demand, FoD) og vil forbedre muligheten for OTA-oppdatering av samtlige Taycan-modeller.

Oppgraderingen er gratis for Porsche-eiere, men må avtales med et autorisert servicesenter.

– Dette vil gi tidlige eiere mulighet til å få fordeler av den kontinuerlige videreutviklingen av Taycan. Mye har skjedd på nær sagt alle områder siden lanseringen i 2019, sier Kevin Gieck, visepresident for produktlinjen Taycan.

– Nye funksjoner er lagt til og andre er endret eller oppgradert til glede for våre kunder. Taycan-eiere fra den tidlige perioden vil bli overrasket over hvor mye bilen har utviklet seg siden den gang.

Porsches internbetegnelse er uPdate, siden 2023-modeller levert fra juli 2022 bærer P i modellkoden. Jo eldre bil man har, dess mer betydelige blir forskjellen, lover Porsche.

Porsche Macan-familien
Powered by Labrador CMS