-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
The Little Car Company
Mimre-leketøy for voksne
Tamiya kjenner vi som intrikate, japanske plastmodeller, ofte med forrykende mobilitets-egenskaper. The Little Car Company kjenner vi som produsent av nedskalerte versjoner av kjente biler – blant annet av en av Tamiyas Dune Buggier.
Det er mer enn to år siden vi fortalte at The Little Car Company skulle komme med sin versjon av The Wild One – en av Tamiyas legendariske radiostyrte buggier.
Bare at denne skulle ikke radiostyres, men av en privilegert unge bak rattet.
Trodde vi – for produsenten har gjort seg kjent for å bygge nedskalerte versjoner av kjente biler. Ferrari Testa Rossa for eksempel, eller Aston Martins DB 5 – begge beregnet for junior.
Deres tredje modell var en nesten ren reproduksjon av Bugattis egen Baby – en skalautgave av hans Type 35 – også for barn, både opprinnelig og i den moderne utgaven.
Fullskala
Derfor var det litt overraskende at nå, når bilen endelig er klar for produksjon, viser det seg at dette er en fullskala oppskrift.
Litt beskjeden i krefter og ytelse, kanskje, men mer enn stor nok til at også far vil finne seg til rette her.
Bilen er nå 3,6 meter lang, og 1,9 meter bred, den har bakkeklaring på 270 millimeter og kan gå løs på bakker med 34 grader.
Batteriet er på 14,4 kWt som gir en rekkevidde på noe over 160 kilometer (påstås det) og det er snakk om toppfart opp mot 100 km/t.
Byggesett
Det er mye man kan skru på selv her (egentlig kan du kjøpe hele greia som byggesett, akkurat som den opprinnelige modellen), du har blant annet justerbare dempere og Eibach fjærer. Fire-punkts seler, Cobra bøtteseter, fem-tommers skjerm med førerinfo, ryggekamera, sågar egenutviklet motor for vindusviskeren.
Underveis holdt produsenten kontakt med dem som allerede hadde meldt seg som potensielle kunder og spurte om de var interessert i at den skulle bygges slik at man kunne få skilt på den.
95 prosent svarte ja, derfor er den bygget etter L7e quadricycle-reglementet og kan registreres i hele EU. Det betyr også at den må veie under 450 kg – uten batterier.
Regelverket setter imidlertid ingen krav til pris – den viser seg imidlertid å bli på rundt 35.000 pund.
100 eksemplarer skal bygges i første omgang.