-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
VW gjør sine hoser grønne
Volkswagen tar grep for å redusere partikkelutslipp fra sine bensinbiler.

Tiltaket går ut på å montere partikkelfilter også i biler med bensinmotor. Til nå er det bare i kombinasjon med dieselmotorer slike har vært obligatoriske.
- Innen 2022 kan opp mot syv millioner biler fra VW-gruppen bli solgt med dette systemet årlig, hevder VW i en pressemelding.
Prosessen begynner i juni 2017, når Tiguan utstyrt med 1,4-liters TSI-motorer og 2,0 TFSI-motorene i Audi A5 får den nye teknologien. Andre modeller og motorgenerasjoner vil følge i tiden som kommer etter dette.
Dette er for øvrig ikke noe Volkswagen er alene om. Mercedes har hatt en S-Klasse bensinbil med partikkelfilter på veien et års tid og vil også gradvis standardisere partikkelfilter i bensinbilene.
Dette gjøres ikke for å møte nye krav, det klarer de uten, men rett og slett for å redusere utslippene.
LES MER I: Mercedes med elektrisk timeplan
Partikkelfiltre i dieselmotorer er allerede en etablert teknologi som har vist seg å fungere godt. Partikkelfilteret i bensinmotorene vil nå redusere partikkelutslippet i bensinmotorer med opptil 90 prosent.
- Vi har utviklet stadig mer effektive motorer som slipper ut mindre CO2. Ved å levere partikkelfilter som standardutstyr reduserer vi utslippene fra våre moderne bensinmotorer ytterligere, sier sjef for Volkswagen Groups forskning- og utviklingsavdeling, Dr. Ulrich Eichhorn.
Til tross for de ekstra kostnadene knyttet til kompliserte eksosrensesystemer, er Volkswagen også fast bestemt på å redusere utslippene i selskapets dieselmotorer. Dette er selvsagt avgjørende for å vinne ny tillit etter Dieselgate-skandalen.
- I fremtiden vil alle våre modeller være utstyrt med den siste og mest effektive SCR-katalysator-teknologien, sier Eichhorn.
- Ved hjelp av komparative analyser har uavhengige testorganer kommet til at moderne EU6 diesel- og bensinmotorer fra Volkswagen Group allerede er de reneste på markedet, sier Volkswagen i sin pressemelding.
De bruker som eksempel at Volkswagen Group er rangert som beste produsent av London-baserte Emission Analytics’ EQUA Air Quality Index http://equa.emissionsanalytics.com/ som har testet 440 av verdens mest populære bilmodeller.