-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Elbil med designet på det rene
Tesla Motors har klare retningslinjer når de produserer biler. Designet trenger ikke påvirkes av hvilket drivstoff den bruker. Heller ikke skal man være nødt til å velge mellom ytelse og effektivitet.
Nye Tesla Roadster er formet med linjer som kan minne om en Ferrari. Den akselererer fra 0 til 100 km/t på samme tid som en Viper, 4 blank.
Speedometer-nålen kan spasere opp til 220. Den går på 100 % elektrisitet, og forurenser i følge produsenten en tiendel av det andre sportsbiler gjør.
Bilen påstås også å være 6 ganger mer effektiv. Clutch er fraværende i kjøretøyet, og du har kun to forovergear å forholde deg til.
I motsetning til bensinbiler er det økonomisk å kjøre i kø i førstegear, da bremsing genererer energi til batteriet. Råest akselerasjon får du ved høye omdreininger, opp til 13 tusen.
Tesla kan gå så langt som 400 km på hver oppladning. Om du vil kjøre enda lengre, har du en bærbar oppladningsmulighet med deg i bagasjerommet.
Om natta plugger du enkelt inn stikkontakten i ladepunktet, og i løpet av bare 3 timer er batteriet fulladet. For sikkerhetens skyld utveksles ingen strøm før stikkontakten står helt riktig i.
Litium-ion batteriet er resirkulertbart - slik som Yokohama-dekkene - og med innebygd kjølesystem.
Den eneste oljen du finner i kjøretøyet, befinner seg i gearkassen. Ingen motorolje, ingen filtre, ingen reimer eller tennplugger. Eneste servicen som er anbefalt, er en sjekk av bremser og dekk etter 50 000 etterlatte kilometer.
Sikkerheten er tatt hånd om med airbags, ABS-bremser, veltebøyle og energiabsorberende felt foran og bak.
Skulle bilen bli utsatt for innbrudd, vil tjuvkobling av motoren være umulig takket være en PIN-kode som må bli godkjent før noen som helst kommando vil bli avlydet.
Som standardutstyr i elbilen inngår også blant annet antispinn, cruise control, elektriske vinduer og aluminiumsfelger.
Tesla håper på at deres teknologi vil spille en viktig rolle i en fredelig løsning på oljekrigen.