-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Elbil med designet på det rene
Tesla Motors har klare retningslinjer når de produserer biler. Designet trenger ikke påvirkes av hvilket drivstoff den bruker. Heller ikke skal man være nødt til å velge mellom ytelse og effektivitet.
Nye Tesla Roadster er formet med linjer som kan minne om en Ferrari. Den akselererer fra 0 til 100 km/t på samme tid som en Viper, 4 blank.
Speedometer-nålen kan spasere opp til 220. Den går på 100 % elektrisitet, og forurenser i følge produsenten en tiendel av det andre sportsbiler gjør.
Bilen påstås også å være 6 ganger mer effektiv. Clutch er fraværende i kjøretøyet, og du har kun to forovergear å forholde deg til.
I motsetning til bensinbiler er det økonomisk å kjøre i kø i førstegear, da bremsing genererer energi til batteriet. Råest akselerasjon får du ved høye omdreininger, opp til 13 tusen.
Tesla kan gå så langt som 400 km på hver oppladning. Om du vil kjøre enda lengre, har du en bærbar oppladningsmulighet med deg i bagasjerommet.
Om natta plugger du enkelt inn stikkontakten i ladepunktet, og i løpet av bare 3 timer er batteriet fulladet. For sikkerhetens skyld utveksles ingen strøm før stikkontakten står helt riktig i.
Litium-ion batteriet er resirkulertbart - slik som Yokohama-dekkene - og med innebygd kjølesystem.
Den eneste oljen du finner i kjøretøyet, befinner seg i gearkassen. Ingen motorolje, ingen filtre, ingen reimer eller tennplugger. Eneste servicen som er anbefalt, er en sjekk av bremser og dekk etter 50 000 etterlatte kilometer.
Sikkerheten er tatt hånd om med airbags, ABS-bremser, veltebøyle og energiabsorberende felt foran og bak.
Skulle bilen bli utsatt for innbrudd, vil tjuvkobling av motoren være umulig takket være en PIN-kode som må bli godkjent før noen som helst kommando vil bli avlydet.
Som standardutstyr i elbilen inngår også blant annet antispinn, cruise control, elektriske vinduer og aluminiumsfelger.
Tesla håper på at deres teknologi vil spille en viktig rolle i en fredelig løsning på oljekrigen.