-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Smak av den fjerde Mini
Her er de første bildene av fjerde generasjon Mini.
Crossover før Crossman
Mini Crossover Concept er navnet på modellen som skal stilles ut på Paris-utstillingen. Dermed ser det ut til at Mini velger samme taktikk som de har fulgt de siste årene – å avduke bilen bit for bit gjennom konsepter på internasjonale messer.
HER ER SPIONBILDER AV MINI CROSSMAN
Det er Clubman som har stått modell for den nye Mini-modellen, men crosseren tar de snodige dørløsningene enda et skritt videre.
På passasjersiden er det to konvensjonelle dører mens det på førersiden er en vanlig dør framme pluss en halvdør som åpnes fra innsiden bak – kjent fra Clubman.
Og mens Clubman har to bakdører som åpnes fra midten, har Crossover Concept en stor bakdør, hvor riktignok glasset kan åpnes separat. Det skal bli spennende å se om dette tas videre til produksjonsmodellen – i så fall skiller den seg ut fra bilen på våre spionbilder.
Ikke akkurat SUV
Bilen skal tilbys med firehjulsdrift, men det er omtrent like feil å kalle bilen en SUV som det er å kalle Clubman en stasjonsvogn.
Med en lengde på drøye fire meter, en bredde på 1,83 m og en høyde på 1,60 m er den rundt 15 cm større enn Clubman i alle retninger.
En akselavstand på 2,60 m er sjenerøst for en såpass kompakt bil, og dette utnytter Mini til å skape et fleksibelt interiør med fire separate seter som kan flyttes etter passasjerenes forgodtbefinnende.
Konseptbilen er også utstyrt med et dashbord med avansert infotainment, men det finner veien til produksjonsutgaven i denne formen.
Motorene blir med all sannsynlighet de samme som i øvrige Mini-modeller, og det innebærer også Efficient Dynamics som holder forbruk og utslipp nede.
Det blir den første av dagens Mini-modeller som skal bygges utenfor England. Produksjonen skal nemlig Magna Steyr i Østerrike ta seg av. Antatt lansering er bilutstillingen i Frankfurt høsten 2009, så Mini Crossover Concept har god anledning til å opptre i forskjellige farger og former før den tid.