-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
3. generasjon Mini
Spionbilder av den neste, tredje generasjon, Mini har versert lenge. Nå har produsenten vist oss en konseptide om hvordan den egentlig vil se ut.
Den første Mini fra moderne tid kom i 2002 og ble skikkelig fornyet i 2007. Nå er tiden inne for nok en skikkelig make over. Og med MINI Vision forteller sjefdesigner Anders Warming oss noe om hva han har tenkt å gjøre med neste versjon.
Selvfølgelig er det vanskelig å plukke ut trekk fra en konseptbil og si at det kommer på produksjonsbilen, og det kommer ikke. Men hva jeg er ganske sikker på er at dette speisa dashbordet kommer ikke. Men tidligere bilder har vist oss at vi allikevel kan vente en interiørrevolusjon, på den måten at det enorme, sirkelformede sentralinstrumentet nå blir delt opp i mindre enheter og flyttes nærmere føreren.
Jeg tror også trygt vi kan regne med at denne modellens «disco floor» kommer til å forsvinne fra bilene i butikken. «Et samspill av farger, lys og form gjør at gulvet i MINI Vision ser ut som det våkner til liv….». Jeg tror jeg kunne tenke meg andre, og mildere, distraksjoner når jeg er ute og kjører.
Men vi kan sikkert vente LED-frontlysene som ser ut som de er hentet rett fra Rocketman-konseptet, men de derre luftåpningene på sidene, rett foran forhjulene er jeg ikke like sikker på. Men jo mer jeg ser på bildet av visjonen forfra jo underligere syns jeg det er at de har jobbet så hardt for å få den til å se ut som en 10 år gammel Daihatsu.
Den typiske tak-konstruksjonen som får taket til å «flyte» vil nok bli beholdt og jeg ser heller ikke bort fra at de aksentuerte hjulbuene med kontrastfarger følger med helt til produksjonen. Og hekken ønsker jeg meg på F56 – eller hva nå kodenavnet for den nye Minien egentlig er.
Det er også snakk om at hele arkitekturen nå skal deles med den kommende 1-serien men det vet vi for lite om foreløpig. Det er heller ikke offentliggjort noen mål på MINI Visjon, slik at de kan gi oss noen ide om hvilken retning vi nå går i.
Jeg skjønner ikke helt hva de skal bruke denne bilen til, for jeg regner med at vi skal få de første glimt av den nye produksjonsMinien på Frankfurt. Da blir det litt rart å plassere denne konseptutgaven rett ved siden av.
Kanskje BMW nøyer seg med Visjonen i Frankfurt for at produksjonsmodellen ikke skal ta oppmerksomheten bort fra i3? Svaret får vi om to måneders tid.
På bildene ser vi Anders Warming, Oliver Sieghart (sjef for interiørdesign hos Mini) og Annette Baumeister (sjef for interiørfarge og -materialer hos Mini).