-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Tesla med brannslukking
Bilder av en brennende Tesla Model S har spredd seg den siste uken – nå rykker selskapet ut med en pressemelding der Elon Musk selv forklarer hva som har skjedd.
Spekulasjonene har gått om hva som var årsaken til at en Model S gikk opp i flammer utenfor Seattle tidligere denne uken.
Tesla kan nå fortelle at det var en stor gjenstand av metall som ramlet av en semitrailer og traff bilen med en kraft tilsvarende 25 tonn.
Stor hull.
Resultatet var et hull med en diameter på 7,5 centimeter i platen som beskytter bilen under.
Brannen oppsto som et resultat av en skade i fronten av batterimodulene.
Ettersom Model S i likhet med andre moderne elbiler benytter litium-ion-batterier, kunne brannvesenet slukke brannen med vann.
Bilprodusenten skriver i meldingen at brannvesenet lagde fire hull i metallplaten som beskytter batteriene, og at dette er årsaken til at brannen også spredde seg oppover i den fremre delen av bagasjerommet. Tesla sier at brannen aldri kom til selve kupeen.
Bedre enn bensin.
Tesla, som kanskje kan sies å ikke være helt nøytrale i vurderingen, skriver også at resultatet kunne vært mer skummelt om den samme ulykken hadde rammet en bil med tradisjonell drivlinje, og at det kunne ført til en skade på bensintank, eller tilførselsledninger.
- Forbrukere som er bekymret for brannrisikoen skal ikke være i tvil om at det er tryggere å kjøre en bil med batterier enn en stor tank med svært brennbar væske, avslutter Elon Musk.