-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Peugeot 408, for naboen i øst
Da Peugeot pensjonerte 407, fikk vi ingen ny firer, men en 508. Men 408 er ikke død.
Vi har støtt på betegnelsen 408 ved et par anledninger. Den ble lansert i Kina i 2010, fortsatte til Latin-Amerika i 2011 før den kom på markedet i Malaysia i juni 2012. Og nå står altså Russland for tur.
Her startet den lokale produksjonen i april, på en fabrikk i Kaluga, syd for Moskva. 408 er den første Peugeot-modell som bygges der.
Bilen skal posisjoneres i viktigste segmentet i det russiske bilmarkedet, nemlig C-segmentet. Her er kundene den raskt voksende middelklassen som stadig får bedre økonomi.
Peugeot kombinerer design, komfort, sikkerhet og godt utvalg av ekstrautstyr for å tiltrekke seg denne viktige kundegruppen.
Med en lengde på 470 cm, en bredde på 181 cm og en akselavstand på 271 cm er 408 blant de mest rommelige biler i segmentet. Det gir plass til fem passasjerer i tillegg til et bagasjerom som tar hele 526 liter.
Peugeot har tilpasset 408 for de krevende forholdene i Russland, noe som innebærer forsterket og løftet hjulopphengning, beskyttelse under motoren, kraftigere batteri, dynamo og varmeapparat, oppvarmede seter, samt ekstra stor tank for spylervæske og oppvarmet frontrute.
Den nye modellen er salgsklar fra 1. september, og i 2013 har Peugeot Russland som mål å oppnå 10 prosent markedsandel i 3-boks C-segmentet, noe som vil gi dem en posisjon blant de fem største.