Pressemelding med sjarm

Vi biljournalister mates daglig med pressemeldinger fra utenlandske produsenter og norske importører. De fleste er grav alvorlige og fulle av tørre fakta. Men en sjelden gang hender det at vi må trekke på smilebåndet.

Publisert Sist oppdatert

Den norske Suzuki-importøren er noe for seg selv. Stadig finner de gullkorn ved å lese statistikker og undersøkelser som en viss mann leser Bibelen, argumenter ingen andre enn de selv har oppdaget. Og Suzuki-direktør Frank Dunvold og markedssjef Morten Wettergren vet å utnytte disse gode argumentene til fulle i sin markedsføring.

Har en modell gjort det bra på Toten en uke eller en måned, kan du være sikker på at dette utbasuneres over helsider i dagspressen. Begrepet ”liten skrift får liksom nye dimensjoner i Suzuki-sammenheng.

Nå er det nye Swift 4x4 som skal lanseres, og Suzuki Bilimport klemmer til med en pressemelding som setter det meste vi har lest tidligere i år i skyggen. Her kan vi bl.a. lese ”En bil kan nødvendigvis ikke være større innvendig enn utvendig. Men nye Swift 4x4 ligger helt på grensen.

Vi avslutter med et sitat som går på bilens sikkerhet:

”Sikkerhet, ja. Nye Swift 4x4 fikk nesten fem stjerner under kollisjonstesten til Euro-NCAP. Svært imponerende og få andre som oppnår.”

LES HELE PRESSEMELDINGEN FRA SUZUKI BILIMPORT HER

LES OGSÅ:

Powered by Labrador CMS