-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Frankrike satser på flexifuel
Frankrike er i ferd med å gli opp på siden av Sverige som leder når det gjelder tilgjengelighet og bruk av bioetanol i Europa. Dermed er Norges avstand frem til dem som satser på alternative drivstoffer blitt enda drygere.
I Frankrike regner man med betydelige avgiftslettelser både for bioetanol og biler som kan kjøres på inntil 85% bioetanol og 15% bensin. Dette har ført til at bensinselskapene i landet i løpet av 2007 vil montere opptil 600 pumper for E85 og ytterligere 900 innen utgangen av 2008.
I Sverige har over 650 bensinstasjoner E85-pumper, og det regnes med at nesten 60% av landets 4.000 bensinstasjoner skal ha en egen pumpe for dette drivstoffet i 2009.
Franske myndigheter har dessuten forpliktet seg til at 15% av deres bilkjøp i 2007 skal være biler som går på bioetanol/E85, mens andelen i 2008 skal økes til 30%.
I Norge knytter det seg stor spenning til revidert nasjonalbudsjett for 2007, der både SV og Arbeiderpartiet har varslet betydelige avgiftskutt for flexifuelbiler.
Også på prissiden er det økende stimulans for å få bilistene til å velge E85. I Frankrike kan bilistene tanke E85 for mellom kr. 6,34 og 6,50 mot 9,19 og 9,76 for 95 oktan blyfri bensin. I Tyskland kostet en liter E85 mellom kr. 7,24 og 8,05 mot 9,92 og 10,24 for 95 oktan blyfri bensin.
Også i en rekke andre land i Europa – og i USA – arbeides det systematisk for å utvide tilgangen på og bruken av biodrivstoff for å senke klimapåvirkningen fra transportsektoren.
Dagens E85 består av bioetanol produsert av biomasse som sukkerrør eller hvete. Neste generasjon bioetanol vil komme fra cellulose og annet uspiselig plantemateriale.