-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Snart slutt på diagnose-tyverier
Ny teknoliogi vil trolig sørge for at tyveri av avansert diagnoseutstyr snart er saga blott. I hvert fall hos Mercedes-forhandlerne.

Bertel O. Steen er en av aktørene i bilbransjen som i sommer har vært utsatt for flere tyverier av diagnoseutstyr.
- Vår organisasjon har vært plaget av dette, bekrefter avdelingsleder Petter Silseth ved Bertel O. Steens avdeling i Molde.
- Så vidt jeg vet, er det 10 til 12 andre steder i vår kjede hvor det også har vært stjålet diagnoseutstyr til Mercedes-Benz. Dette er utstyr som brukes både på person-, vare- og lastebiler, sier han.
Silseth legger til at verkstedene er helt avhengige av utstyret for å kunne feilsøke
bilene.
- Vi tror at det er øst-europeiske bander som står bak, og at dette er rene bestillingstyverier,
sier Silseth.
Informasjonssjef Olav-Kåre Thingwall hos Bertel O. Steen sier at det i dag brukes to ulike
diagnoseapparater hos deres merkeautoriserte forhandlere.
Star 3 diagnoseapparatene oppdateres normalt ved hjelp av en CD-plate, som kommer med fire oppdateringer årlig.
I disse oppdateringsplatene ligger det inne en oversikt over stjålne diagnoseapparater, og hvis det puttes inn en oppdateringsplate i et av disse, vil diagnoseapparatet blokkere apparatet.
Derfor kan uærlige aktører operere med Star 3 apparater, men de kan altså ikke oppdatere innholdet, sier Thingwall.
Online gir sikkerhet
Star 4 er den siste generasjonen av diagnose for Mercedes-Benz. Dette apparatet er nødvendig
for å kjøre diagnose på biler som siste generasjon C- og E-klasse (w204 og w212).
- Star 4-apparatene er til enhver tid online med fabrikken. Dermed er det enkelt å sperre dem umiddelbart ved tyveri, sier Thingwall.