-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Multivan 2.5 TDI: Familielimousine
Form som en varebil, men tvers gjennom komfortabel og rommelig personbil – med motor som drar avgiftskroner.
Først publisert i BIL 11 - 2003.
Dieselmotorens enorme dreiemomentet gir et imponerende skyv, selv om bilen har en egenvekt som passerer to og et kvart tonn. Motoren er kombinert med sekstrinns gearkasse, og sjaltingen fungerer fint med gearspaken plassert oppe på dashbordkonsollen i kort avstand fra rattet. Med så kraftig motor fungerer det også meget bra med cruise control (koster 2430 kroner ekstra), en innretning som ellers ikke har så mye for seg hvis manuelt gear er kombinert med en beskjeden motor.
På langturer setter jeg virkelig pris på den røslige familielimousinen. Rikelige innstillingsmuligheter på både sete og ratt, og med armlener hvis man liker det. Det er lite støy, bilen er meget retningsstabil, lettkjørt, vi sitter høyt og godt – og på skjermen leser vi av et forbruk som ligger rundt 0,7 liter/mil mellom kafferastene.
Skyvedører på begge sider gir enkel adkomst til baksetene. Passasjerene sitter høyt, så barna kan følge med på omverdenen. Komforten for passasjerene er også ivaretatt, med egne lysbrytere og eget varme- og ventilasjonssystem for baksetene. I vår Comfortline er det også et elegant bord mellom setene på midtre rad, hvor bordplata kan slås ut, vris rundt, heves eller senkes. Vi kjørte fem timer uten pause – megaopplevelse!
VW Multivan 2.5 174 TDI Comfortline:
Pris: kr. 656.600,–
Motor: 5-sylindret rekkemotor. Sylindervolum: 2461 ccm. Effekt: 128 kW (174 hk) v/3500 o/min. Dreiemoment: 400 Nm v/2000 o/min.
Mål: Lengde: 489 cm. Bredde: 190 cm. Høyde: 194 cm. Akselavstand: 300 cm.
Dekk: 215/65R16C.
Vekter: Egenvekt m/fører: 2274 kg. Tillatt totalvekt: 3000 kg.
Bagasjerom: 1210 liter (VDA).
Tankvolum: 80 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: 12,2 sek
Toppfart: 188 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,80 l/mil
CO2-utslipp: 216 g/km
Konkurrentene: Hyundai Trajet, Kia Carnival, Mazda MPV, Mercedes Viano, Toyota Previa.