GT-R har en del fiffige detaljer
GT-R har en del fiffige detaljer
Nissan GT-R
- GT-R interiør
- GT-R interiør
Nissan GT-R
- GT-R ovenfra
- GT-R ovenfra
Nissan GT-R
- GT-R fra siden
- GT-R fra siden
Nissan GT-R
- GT-R bakfra
- GT-R bakfra
Nissan GT-R
- GT-R forfra
- GT-R forfra

Da ble det GT-R allikevel

Da Nissan lanserte sin nye Skyline, 11. generasjon, i juni i år, gjenga vi antydningene om at nå kunne vi vinke adjø til GT-R utgaven. Selv om ikke akkurat tårene presset på så var Skyline GT-R en av de legendariske sports-coupéene fra japanske fabrikker. Men jommen dukker den ikke opp igjen.

Publisert Sist oppdatert

Nå, på Tokyo-utstillingen, kommer Nissan med sin nye GT-R. Og selv om vi ikke kan si noe om de dynamiske egenskapene enda, kan vi i hvert fall forsikre om at den ser ikke akkurat tilbakeholdende ut. Hadde BMW skullet laget en ny 6-serie burde den sett slik ut. Nå er det for sent.

Fabrikken sier at bilen fremdeles er under utvikling, men med en venstrerattet bil på standen er det åpenbart at den i så fall utvikles for et verdens-marked. Den deler en del styling-motiver med 350 Z, eller Fairlady som fabrikken har døpt den nye Z-bilen, et navn som i hvert fall har røtter tilbake til 1961 og den gang Datsun het Datsun og ikke Nissan. Men jeg har en følelse av at dette designet kommer fra Japan og ikke fra California.

Nissan har nok motorer å velge mellom, et sted finnes det til og med en V 12 motor, de har utstyr for drift både foran og bak, og de har dynamikk-folk som får til det de ønsker, vi trenger nok ikke bekymre oss for hva som vil finnes under dette spennende skallet. Bilen selv virker som den er langt på hitsiden av de øvrige konseptbilene fra Nissan. Det burde med andre ord ikke ta alt for lang tid før den kan befinne seg hos din nærmeste forhandler.

Problemet er for de av dere som har funnet ut at den gamle er en av de raskeste bilene, og en av de som er enklest å sette opp, på Playstation. Fra i kveld kommer dere til å kjøre en umoderne bil.

Powered by Labrador CMS