-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Bluebird lever, og ny Micra-van
Bluebird var en gang helt synonymt med Datsun/Nissan, og var også symbolet på japansk suksess. En modell med ikon-antydninger. I dag er det bare en eneste Blubird tilbake, den er bygget på Micra, heter egentlig Sylphy og kommer ny i Tokyo.
I tillegg til at dagens Bluebird nesten ikke finnes, Bluebird Sylphy er en modell som bare bygges for Japan, kan den i tillegg oppfattes som ganske latterlig, sett med våre øyne.
Et typisk japansk wannabe-uttrykk. For her har vi en mainstream småbil som ikke gjør noe særlig av seg. Men utstyr den med en rumpe og et tilsynelatende luksuriøst interiør, så er den plutselig blitt en Nissan Bluebird Sylphy, kun for kunder som gjerne vil tro at de øker i lokal status med en liten designmessig bløff.
For fremdeles har vi Nissans B-plattform og fire dører og plass til fire personer, men altså en større hekkavdeling. Det interessante er jo at denne type biler er stas i gamle Øst-Europa også, Dacia viser jo klart det, og Peugeot har nettopp oppdaget det, så se ikke bort fra at Sylphy snart kan komme til markeder ikke så langt unna.
Uansett, den gamle Bluebird Sylphy blir avløst av en ny på neste ukes Tokyo-utstilling, og skal være klar på markedet i november.
Men tro nå ikke at dette er den eneste Micra-varianten i Tokyo. Wingroad er en annen ny modell som også skal i produksjon. Den 14. november kan du stille deg i kø utenfor din lokale (japanske) Nissan-forhandler.
Her snakker vi om en kompakt van som utvendig er karakterisert med en uvanlig knekk på taket og innvendig utmerker seg med en bakseterekke som lar seg skyve 120 mm i lengderetning. Mer enn det er det vanskelig å få øye på.