-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Remarketing & Fleet
-
Hyundai Motor Norway:
Fleet Manager
-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Friskere og sprekere RCZ coupé
Selv om den bare er tre år gammel, og fortsatt vekker oppsikt i trafikken, velger Peugeot nå å sprite opp utseendet på lille RCZ.
Modellen står i Paris med ny optikk, men under panseret sitter fortsatt de samme motorene. Det betyr to alternative 1,6-liters bensinmotorer, en med 156 hk og en med 200 hk. De som foretrekker diesel får tilbud om en 2,0 HDi med 163 hk.
At RCZ er en nisjebil, leser vi ut av OFV-statistikken. Hittil i år er det registrert 21 nye eksemplarer mens det i hele fjor ble registrert 66. Dermed blir den ikke noe vanlig syn på norske veier.
Det er primært i fronten vi finner endringene. Den er mer sportslig og dynamisk for å gi bedre balanse med de brede skjermbuene bak og det spesielt utformede taket med «double bubble».
Skreddersøm
Grillen har fått to blanke striper i silkematt finish. Under denne sitter lave luftinntak, med LED-innslag på sidene, formet som klor fra dyreklør.
Større utvalg av tilleggsutstyr gir kundene større muligheter for å skreddersy sin RCZ. For eksempel kan man få en helsort grill, tre forskjellige farger på taket samt ti forskjellige felgtyper.
En Black Pack gir sorte bremsecalipere og utvendige speilhus mens Sports Pack, som er standard i kombinasjon med Sport og GT-utgavene med THP 200-motor, har et lite sportsratt, kortere girspak og et lydanlegg som «foredler» motorlyden.
Enda hottere
Peugeot lekker også litt om fremtiden når de avduker sin RCZ R Concept. Den er utført i sort og kobber, som superbilen Onyx og en scooter du snart skal få stifte bekjentskap med.
I konseptbilen er 1,6-liters THP-motoren trimmet opp til hele 260 hestekrefter, og er ifølge Peugeot deres kraftigste produksjonsmodell noensinne – 160 hester per liter høres utvilsomt morsomt ut.
Den ferdige modellen kommer på markedet mot slutten av 2013, og på tross av ytelsene antyder Peugeot et CO2-utslipp på rundt 155 g/km. Slett ikke ille.