-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Skoda testet og foto-graferte Kodiaq i Norge
Dette er Kodiaq, den nye sjuseters SUV-en som Skoda ikke bare fotograferte i Ålesundstraktene, men også testet grundig på norske fjellveier.
Det er litt norsk over Skoda Kodiaq. Bilen er i kamuflert tilstand testet på norske veier. I tillegg valgte Skoda å bruke Norge som kulisse til de første offisielle bildene.
Skoda har betydelige ambisjoner med Kodiaq. Selv om bilene ikke ruller ut fra et salgslokale nær deg før i mars, og selv om prisen ennå ikke er kjent, foreligger planer om å selge 2300 biler allerede det første året. Det vil gjøre Kodiaq til en av Skodas mestselgende modeller etter Octavia og Superb i 2017.
Med lengde på 4,7 meter inntar Kodiaq plassen som Skodas største SUV til nå og første med sju seter som tilvalg. Naturligvis blir både firehjulsdrift og drift kun på forhjulene tilgjengelig.
To av tre som kjøper Octavia i Norge velger nå 4x4, så det er ingen grunn til å tro at 4WD-andelen blir mindre for Kodiaq, snarere tvert om.
Skoda legger vekt på å være det praktiske alternativet innen VW-familien. Derfor kan ryggen på passasjersetet foran legges flatt slik at inntil 2,8 meter lange gjenstander får plass inne i bilen. Kodiaq drar lovlig tilhenger med inntil 2,5 tonn totalvekt.
Men der de tre individuelle baksetene kan tas ut i lillebror Yeti, har ikke Kodiaq denne muligheten. Like fullt laster bilen 720 liter bagasje konfigurert som femseter, og inntil 2065 liter som toseter.
I VW-familien skjermes Skoda foreløpig for de elektrifiserte drivlinjene. Det betyr i praksis ingen elvariant eller ladbar hybrid av Kodiaq.
Kodiaq-variantene tiltenkt Norge:
- 1,4 TSI 125 hk, man – 2WD
- 1,4 TSI 150 hk, DSG – 2WD
- 2,0 TDI 150 hk, DSG – 2WD
- 1,4 TSI 150 hk, man + DSG – 4WD
- 2,0 TSI 180 hk, DSG – 4WD
- 2,0 TDI 150 hk, man + DSG – 4WD
- 2,0 TDI 190 hk, DSG – 4WD