-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Slik blir Renaults nye russer
I dag åpnet den internasjonale bilutstillingen i Moskva, og dermed kunne Renault dra sløret av sin nye show-bil.
Vi fortalte nylig at Renault hadde en ny modell på gang, og vi ble lovet banebrytende design.
I dag er Arkana Show Car avduket, og de fleste vil nok være enig om at «banebrytende» er en overdrivelse.
Dette er designlinjer BMW har hatt i over ti år i X6 og siden X4, som Mercedes lanserte for 2-3 år siden, og som Audi snart innfører på sin nye Q8.
Rett og slett SUV / crossover med fem dører og et tak som skråner nedover mot hekken – ikke akkurat banebrytende i 2018.
Renault kaller den en «show car», men den ser jo riktig så produksjonsklar ut med tett slektskap til nyere Renault-modeller som Kadjar, Koleos og nye Megane. Skjønt noen interiørbilder får vi ikke i denne omgangen.
Vi får heller ikke noen tekniske detaljer – annet enn at den står på 19-tommers felger, har høy bakkeklaring og brede hjulbuer. Og at den er klar for hardføre forhold, både når det gjelder veier og klima – viktige faktorer når man beveger seg litt utenfor de største byene i Russland.
At lanseringen legges til Moskva skyldes primært at det var der ideen om en slik modell dukket opp først, og det er der den skal produseres og markedsføres først. Det skjer allerede neste år.
Siden skal den både bygges og selges i Asia og andre verdenshjørner. Noen Europa-planer foreligger ikke, utenom Russland.
Groupe Renault skryter av en markedsandel på nesten tretti prosent i Russland, men da teller de med Lada som de nå er majoritetseier i. Renault hadde i 2017 en andel på 8,5 %, Lada på hele 19,5 prosent.