-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Suzuki håper på snarlig hybrid
Tokyo – Suzuki melder seg på i hybridklassen. Klar er Swift Plug-in Hybrid, og den norske importøren vil ha bilen så snart som mulig.
Den nye hybridversjonen av Swift har en bensinmotor på bare 660 ccm. Den lader opp bilens litiumbatterier. I tillegg er bilen en såkalt ”plugg-inn”, slik at batteriene kan lades enkelt via nettet.
Foreløpig handler det om en bil som Suzuki har ute for brukstester. Den skal prøves i Japan, og i løpet av vinteren skal den kjøres i kuldetester. Det er mer usikkert når bilene lanseres.
- Gjerne så fort som mulig – vi venter på den med lengsel, sier Morten Wettergreen hos den norske Suzuki-importøren. Vi skal gjøre alt som står i vår makt for at Norge skal bli et av de aller første landene som får denne bilen.
- Vi har erfaring for at når Suzuki viser nyheter, er de langt inne i produksjonsprosessen. De pleier ikke å vise modeller de ikke har en plan bak. Så er også tilfelle med den nye plugg inn hybrid versjonen av Swift.
Suzuki har allerede bestemt seg for å etablere en egen grønn modellinje i Norge. Der vil Swift Plug-in Hybrid inngå. Det vil også den nye versjonen av Alto, som produseres i India. Bilen har et CO2-utslipp på rundt 100 g/km.
Ingen av bilene i denne grunnserien vil ha firehjulstrekk, noe som har vært et varemerke for Suzuki i Norge.
- Vi skal ha to typer biler, sier adm. direktør Frank Dunvold. Biler med firehjulstrekk samt en serie lavutslippsbiler. Vi skal ikke ha noe i mellom.
I Japan kaller Suzuki sine hybridbiler for ”seniorbiler”.