-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
WiLL-konseptet utvikles
Det var i 1999 Toyota presenterte WiLL-konseptet sitt. En annerledes bil med annerledes markedsføring rettet mot annerledes mennesker. Nå lanserer de den tredje modellen i serien, mens den første pioner-modellen, en slags japansk 2CV, skal ut av produksjon.
Utvendig er bilen preget av det vertikale stacken med frontlys. Innvendig er det adskillig mer som skjer i designavdelingen. Bilen har ikke en Cabin, den har en Super-kapsel, som domineres av en sentral konsoll – like rund og like stor som rattet. Den er utstyrt med en G-Book, et elektronisk dialog-instrument, som kan hente ned det meste fra motordiagnose via bankregnskap til den siste stor-romanen. Denne kan for øvrig kjøpes og brukes uavhengig av noen bil.
Toyota forsøker hele tiden å forsikre oss om at WiLL konseptet er en suksess og at det nå er like før det eksporteres til USA. Helt overbevisende virker det imidlertid ikke.