-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Grønt og sportslig fra VW
EcoRacer er betegnelsen på en snerten toseter Volkswagen viser i Tokyo. På tross av spenstige ytelser, kjører den 100 mil på 30 liter diesel.
Akselerasjonstesten fra 0 til 100 foretas på 6,3 sekunder og toppfarten er respektable 230 km/t. Et karosseri i karbonfiber bringer totalvekten ned i 850kg for den kompakte bilen som måler 3,77 x 1,74 x 1,21 meter. Akselavstanden er 2,48m og konseptbilen står på 17-tommers felger.
En nyutviklet 134-hesters TDI-motor sørger for et snittforbruk på 0,34 liter på mila. Med et slagvolum på 1,5 liter er motoren på utviklingsstadiet og kan bli et alternativ til den nye bensinmotoren med turbo og kompressor som leveres i nye Golf GT. Et dreiemoment på 250 Newtonmeter er tilstede i området 1900-3750 o/min.
VW hevder at EcoRacer er i fullt kjørbar stand, og med sine utskiftbare paneler kan den lett bygges om til coupé, roadster eller speedster. Konseptbilen skal benyttes for å teste ut fremtidig teknologi.