-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Nær og fjern fremtid
Toyota forteller at de skal vise fremtidsrettede konsepter sammen med lanseringsklare produkter på Tokyo-utstillingen neste måned.
Mest konkret er den bakhjulsdrevne sportsbilen utviklet i samarbeid med Subaru. Denne har vi hørt mye om i lang tid, og nå skal den altså endelig avdukes. Selvsagt skjer det på hjemmebane, og selvsagt vises begge på den samme utstillingen.
LES OM: Subarus lekkasjer
En annen bil som snart er klar, om ikke for Europa, så i alle fall for en del andre markeder, er Aqua (du kan lese mer om den her) som på eksportmarkeder vil gå under betegnelsen Prius-C.
Sci-Fi
Så over til de mer futuristiske.
FunVii (for Fun Vehicle interactive internet) skal visualisere Toyotas fremtidsvisjon der mennesker, biler og samfunn er knyttet sammen. Vi snakker da om kjøretøy som kommuniserer med sine omgivelser og andre trafikanter.
FCV-R (Future Toyota – Electric Vehicle III) er en hydrogendrevet brenselcellebil – en sedan i noenlunde Avensis-størrelse. Konseptbilen har plass til fire personer med bagasje og skal ha en rekkevidde på inntil 700 km.
Ifølge Toyota er den et viktig steg på veien mot kommersialiseringen av BC-biler fra 2015.
Lille FT-EV III (Future Toyota – Electric Vehicle III) er, som bokstavene antyder, en kompakt elbil. Med en lengde på 3,11 meter høres det ut som den har mye til felles med iQ.
En Li-ion batteripakke skal sørge for en rekkevidde på 105 km etter japanske syklus.
Bilutstillingen i Tokyo åpner for publikum 3. desember, og Bil-redaktør Stein Pettersen er på plass for å gi deg best mulig dekning av begivenhetene.