-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
VW plugger ledige segmenter
Volkswagen har vært tomme for minivans. De har riktignok Sharan, 2010-modell på gammel plattform. I Kina viser de nå et nytt innslag.
Viloran er navnet på en ny bil fra Volkswagen.
Kanskje ikke et typisk Volkswagen-navn, men dette er ikke noen typisk Volkswagen modell heller.
Den gir vel heller et slags Chrysler Pacifica-inntrykk, men ser man nærmere etter kan den virke som en litt forlenget Sharan.
Dette er en bil spesielt bygget for Kina-markedet, der det visstnok er noen nye konkurrenter i dette segmentet. Både fra Buick og Lexus, sier de som følger med.
Det er kanskje verdt å føye til også, at segmentet er forholdsvis populært i Kina fremdeles. Spesielt når bilene kan fremstå som luksuriøse. Selvfølgelig.
Det er på bilutstillingen i Guangzhou denne blir presentert, bygget på en MQB plattform og utstyrt med den velbrukte EA 888 turbofireren på 2 liter med 217 hester, og en syvtrinns DSG-kasse som drar via forhjulene.
Hva den ser ut som?
Touareg forfra, ikke som noen annen VW fra siden – den har faktisk fått et visst spill i formene sine i motsetning til den anonyme Sharan. Og bakfra har den vel ingen karakter i det hele tatt.
Men på landeveien har den åpenbart et nærvær. Selv i et land der stort er ganske vanlig, monner det skikkelig med 5,3 meter!
Interiøret ser ut som en stue på direktørnivå – luksus og komfort altså – med en 2 pluss 2 pluss 3 sete-ordning.
Dette er en bil de bygger sammen med SAIC og er en av fem nye Folkevogner i Kina i år. Ikke alle sammen med SAIC. Fra samarbeidspartneren FAW er det også kommet nye biler, og av en eller annen grunn sies det at det er FAW som skal bygge crossover/coupé versjonen av Viloran.
Men før det venter vel kinesiske kunder på en 4x4-versjon?