-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Bisarr fra Granada
Jeg ga vel uttrykk for at jeg syntes Hurtan var litt underlige biler forrige gang vi møtte den. Juan Ignacio Hurtado Salas jobber ikke hardt for å endre oppfatningen, men nå vil han gjerne eksportere til Norge.
Det er ikke mye som er kjent rundt den nye modellen deres, Grand Albaycin heter den (Albaycin er et distrikt i Granada), men den har det samme wanna-be vintage preget som alle dens forgjengere. Og dem har det blitt noen av nå.
25 års suksess. 25 år med hard jobbing, står det på hjemmesiden deres.
De har bygget biler både på Ducato basis og på PT Cruiser – og de har bygget egne rammer også.
Men den de er i ferd med å bygge nå, er mye mer en coachbuilt bil.
Her er utgangspunktet en hel Mazda MX 5 som de bare skreller og legger på nytt karosseri.
Selv om hele opplaget er begrenset til 30 biler blir det flere forskjellige versjoner, enten en konvensjonell (hvis vi kan snakke om konvensjonell hos Hurtan) roadster eller en Targa-topp.
Det er to andre versjoner også: Heritage som er klassisk, og Bespoke som smaker litt mer av sport.
Men Heritage i denne sammenhengen går ikke lenger tilbake enn til 50-60 årene, da modellene var ganske fyldige og kurverike, der man la stor vekt på å fremheve bakhjul-avdelingen og der hekken godt kunne gi assosiasjoner.
Bilen levers med standard Mazda mekanikk, hvilket vil si enten 1,5 eller 2 liter med 132 eller 184 hk. De må sikkert dra på et ganske tungt karosseri, så det er antakelig for å gi drivlinjen litt ekstra tro på seg selv at bilen er utstyrt med fire eksosør der bak.
Skinn og tre, selvfølgelig, på innsiden, men cockpit’en blir standard MX5.
Hurtan oppgir også en liste med land de gjerne vil eksportere til. Til oss skriver Hurtado Salas “We have already established contacts in countries such as Dubai and France. We hope throughout this year to establish a distributor in Norway”.
Kanskje en av dem som ikke har fått en kinesisk elbil er interessert?