-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
-
Serviceleder
Autoria Ski AS
-
Bilmekaniker
Autoria Ski AS
Skoda Octavia 1.9 TDI 130
130 TDI-hester sparker kraftig i fra, samtidig som de er beskjedne i matfatet.

Først publisert i BIL 10 - 2003.
Når Skoda Octavia nå har kommet i Collection-utgave med 130 hesters TDI-motor, betyr det at en velutstyrt stasjonsvogn – som egner seg som både familiebil og firmabil – kombineres med beskjedent forbruk og motorkraft som monner.
Førermiljøet er velkjent, ryddig og oversiktlig. Sitteputen har vinkelregulering, og sammen med en usedvanlig bred fothviler til venstrefoten og en midtkonsoll som gir akseptabel støtte for høyrebenet finner vi oss godt til rette ved rattet.
TDI-motoren med 130 hk byr på et bemerkelsesverdig fraspark, og ubeskjedne 310 Newtonmeter dreiemoment er tilstede allerede fra 1900 o/min. Samtidig er det ikke noe problem å la motoren rusle på tomgang i saktegående kø i fjerdeeller femtegear ved 1000 o/min. Lommeboka er svært takknemlig for et gjennomsnittsforbruk på en drøy halvliter. Det er en tanke mer støy, både fra hjulene og fra motoren, enn i enkelte dyrere biler i klassen, men lydnivået ligger langt fra et nivå som kan kalles plagsomt.
Collection-utgaven kan vise til en imponerende utstyrsliste. I stasjonsvognen er det ekstra rom under bagasjeromgulvet, noe som betyr at gjenstander med mindre diameter enn 15 cm ligger skjult. Dessuten hører elektronisk stabilitetssystem (ESP), xenonlys, regnsensor, alufelger, elektronisk klimaanlegg, kjørecomputer, radio/CD-spiller og følg-meg-hjem-lys med til standardutstyret.
SKODA Octavia 1.9 TDI 130 hk Collection st.vogn:
Motor: 4-sylindret. Sylindervolum: 1896 ccm. Effekt: 96 kW (130 hk) v/4000 o/min. Dreiemoment: 310 Nm v/1900 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 5M.
Dekk: 195/65HR15.
Mål: Lengde: 451 cm. Bredde: 173 cm. Høyde: 143 cm. Akselavstand: 251 cm. Sporvidde f/b: 151,5/149,0 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1385 kg. Tillatt totalvekt: 1900 kg. Maks vogntogvekt: 3200 kg. Maks taklast: 75 kg.
Bagasjerom: 548 liter (VDA).
Tankvolum: 55 liter.
Aks. 0 –100: 10,8 sek
Toppfart: 207 km/t
Forbruk bykjøring: 0,70 l/mil
Forbruk landevei: 0,43 l/mil
Forbruk snitt: 0,52 l/mil
Pris: kr. 284.200,-
Forbruk i følge 1999/100/EU.