-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Skoda Octavia 1.9 TDI 130
130 TDI-hester sparker kraftig i fra, samtidig som de er beskjedne i matfatet.
Først publisert i BIL 10 - 2003.
Når Skoda Octavia nå har kommet i Collection-utgave med 130 hesters TDI-motor, betyr det at en velutstyrt stasjonsvogn – som egner seg som både familiebil og firmabil – kombineres med beskjedent forbruk og motorkraft som monner.
Førermiljøet er velkjent, ryddig og oversiktlig. Sitteputen har vinkelregulering, og sammen med en usedvanlig bred fothviler til venstrefoten og en midtkonsoll som gir akseptabel støtte for høyrebenet finner vi oss godt til rette ved rattet.
TDI-motoren med 130 hk byr på et bemerkelsesverdig fraspark, og ubeskjedne 310 Newtonmeter dreiemoment er tilstede allerede fra 1900 o/min. Samtidig er det ikke noe problem å la motoren rusle på tomgang i saktegående kø i fjerdeeller femtegear ved 1000 o/min. Lommeboka er svært takknemlig for et gjennomsnittsforbruk på en drøy halvliter. Det er en tanke mer støy, både fra hjulene og fra motoren, enn i enkelte dyrere biler i klassen, men lydnivået ligger langt fra et nivå som kan kalles plagsomt.
Collection-utgaven kan vise til en imponerende utstyrsliste. I stasjonsvognen er det ekstra rom under bagasjeromgulvet, noe som betyr at gjenstander med mindre diameter enn 15 cm ligger skjult. Dessuten hører elektronisk stabilitetssystem (ESP), xenonlys, regnsensor, alufelger, elektronisk klimaanlegg, kjørecomputer, radio/CD-spiller og følg-meg-hjem-lys med til standardutstyret.
SKODA Octavia 1.9 TDI 130 hk Collection st.vogn:
Motor: 4-sylindret. Sylindervolum: 1896 ccm. Effekt: 96 kW (130 hk) v/4000 o/min. Dreiemoment: 310 Nm v/1900 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 5M.
Dekk: 195/65HR15.
Mål: Lengde: 451 cm. Bredde: 173 cm. Høyde: 143 cm. Akselavstand: 251 cm. Sporvidde f/b: 151,5/149,0 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1385 kg. Tillatt totalvekt: 1900 kg. Maks vogntogvekt: 3200 kg. Maks taklast: 75 kg.
Bagasjerom: 548 liter (VDA).
Tankvolum: 55 liter.
Aks. 0 –100: 10,8 sek
Toppfart: 207 km/t
Forbruk bykjøring: 0,70 l/mil
Forbruk landevei: 0,43 l/mil
Forbruk snitt: 0,52 l/mil
Pris: kr. 284.200,-
Forbruk i følge 1999/100/EU.