-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Skoda Octavia 4x4: Hyttebil
Samtidig med lanseringen av Octavia stasjonsvogn kommer firehjulstrekkeren som passer for de med hytte på fjellet.
Først publisert i BIL 1 - 2005.
Skoda benytter samme Haldex-kobling i sine firehjulsdrevne modeller som Volkswagen, der det kalles 4Motion. Det innebærer at driften normalt er på forhjulene, men ved dårlig feste kan elektronikken kjapt overføre drivkrefter til bakakselen. Vår lille prøvekjøring denne gang besto av en kjapp runde i en tsjekkisk skog, som ikke ga all verdens utfordring. En vanlig forhjulsdrevet Octavia ville nok også kommet seg gjennom løypa uten større problemer. Skoda har klart pakke drivverket såpass godt at kapasiteten på bagasjerommet firehjulstrekkeren er uforandret i forhold til den vanlige stasjonsvogna, med 580 liter. Også bakkeklaringen er den samme, men 4x4 kan fås med en såkalt offroad-pakke som gir et par centimeter ekstra. Siden driftsystemet nødvendigvis bruker mer drivstoff, er tanken 5 liter større enn på den vanlige stasjonsvogna.
Det er bare to motor-alternativer i Octavia 4x4, enten bensin eller diesel. Begge har 6-trinns manuell kasse – DSG-gearet kan dessverre ikke leveres. De nye 4x4-versjonene vil i større grad skilles ut som egne bilmodeller med eget utstyrsnivå.
Prisene er ikke klare før på nyåret, men dagens Octavia har et påslag på rundt 30.000 kroner på 4x4-modellene.
Lengde: 457,2 cm. Bredde: 176,9 cm. Høyde: 149,5 cm. Akselavstand: 257,8 cm. Bakkeklaring: 13,8 cm. Bagasjeromvolum: 580 – 1620 liter. (VDA). Tankvolum: 60 liter.