-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Skoda Octavia 4x4: Hyttebil
Samtidig med lanseringen av Octavia stasjonsvogn kommer firehjulstrekkeren som passer for de med hytte på fjellet.

Først publisert i BIL 1 - 2005.
Skoda benytter samme Haldex-kobling i sine firehjulsdrevne modeller som Volkswagen, der det kalles 4Motion. Det innebærer at driften normalt er på forhjulene, men ved dårlig feste kan elektronikken kjapt overføre drivkrefter til bakakselen. Vår lille prøvekjøring denne gang besto av en kjapp runde i en tsjekkisk skog, som ikke ga all verdens utfordring. En vanlig forhjulsdrevet Octavia ville nok også kommet seg gjennom løypa uten større problemer. Skoda har klart pakke drivverket såpass godt at kapasiteten på bagasjerommet firehjulstrekkeren er uforandret i forhold til den vanlige stasjonsvogna, med 580 liter. Også bakkeklaringen er den samme, men 4x4 kan fås med en såkalt offroad-pakke som gir et par centimeter ekstra. Siden driftsystemet nødvendigvis bruker mer drivstoff, er tanken 5 liter større enn på den vanlige stasjonsvogna.
Det er bare to motor-alternativer i Octavia 4x4, enten bensin eller diesel. Begge har 6-trinns manuell kasse – DSG-gearet kan dessverre ikke leveres. De nye 4x4-versjonene vil i større grad skilles ut som egne bilmodeller med eget utstyrsnivå.
Prisene er ikke klare før på nyåret, men dagens Octavia har et påslag på rundt 30.000 kroner på 4x4-modellene.
Lengde: 457,2 cm. Bredde: 176,9 cm. Høyde: 149,5 cm. Akselavstand: 257,8 cm. Bakkeklaring: 13,8 cm. Bagasjeromvolum: 580 – 1620 liter. (VDA). Tankvolum: 60 liter.