-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Skoda Octavia RS stasjonsvogn
Den har motorkraft så det monner, men også en overkommelig pris.
Først publisert i BIL 11 - 2002.
Sedanutgaven av Octavia RS har vært på markedet en stund. Nå er også stasjonsvognen med samme spreke oppsett på plass hos forhandlerne. Octavia stasjonsvogn byr på svært god bagasjeplass, og i kombinasjon med den råsterke motoren betyr dette en praktisk familiebil
med sportslige kjøreegenskaper.
Den firesylindrede 1.8T-motoren med fem ventiler pr. sylinder, 180 hester og 235 Nm borger for et heftig temperament, noe som også bekreftes av at null til hundre går unna på åtte sekunder. Likevel er ikke forbruket avskrekkende, 0,64 liter/mil på langkjøring og 0,8 ved blandet kjøring er akseptabelt. Sportsunderstellet, som betyr at bilen ligger 19 millimeter lavere enn en vanlig Octavia, gir en fin balanse mellom komfort og sportslige kjøreegenskaper.
RS-utgavene har sine spesielle kjennetegn. I tillegg til sportsunderstellet finner vi 16-tommer lettmetallfelger, støtfanger med integrert spoiler foran og spoiler på bakluka - og for de som virkelig har sans for detaljer; grønne bremsekalippere på alle fire hjul. Interiøret skiller seg også ut, med sportsseter i kombinasjonen sort skinn og sølvgrått stoff, både ratt og gearkule er kledd med skinn og pedalene er av aluminium. Elektronisk stabilitetskontroll, klimaanlegg og xenon hovedlys hører til standardutstyret. Et eksklusivt fargevalg skal også skille RS fra en "vanlig" Octavia. Du kan selvfølgelig få den i nøytral sølv metallic, men de tre andre mulighetene er nok mer attraktive for å signalisere det sportslige; Sitrongul, Corridarød eller sort med perleeffekt.
Skoda Octavia RS st.vogn:
Motor: 4-sylindret. Sylindervolum: 1781 ccm. Effekt: 132 kW (180 hk) v/5500 o/min. Dreiemoment: 235 Nm v/1950 – 5000 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 5M.
Dekk: 205/55VR16.
Mål: Lengde: 451 cm. Bredde: 173 cm. Høyde: 146 cm. Akselavstand: 251,0 cm. Sporvidde f/b: 151,5/149,0 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1405 kg. Tillatt totalvekt: 1810 kg. Maks vogntogvekt: 3125 kg. Maks taklast: 75 kg.
Bagasjerom: 548 liter (VDA).
Tankvolum: 55 liter.
Aks. 0 – 100: 8,0 sek
Toppfart: 231 km/t
Forbruk bykjøring: 1,08 l/mil
Forbruk landevei: 0,64 l/mil
Forbruk snitt: 0,80 l/mil
Pris: kr. 336.600 levert importhavn.
Forbruk i følge 99/100/EU.