-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Retusjert Skoda Octavia
Octavia, Skodas bestselger retusjeres i fronten og fylles opp med mer førerhjelp og bedre nettoppkobling.
Det er tid for facelift av Octavia, Skoda-fabrikkens soleklare bestselger. Fortsatt blir bilen tilgjengelig som kombi og stasjonsvogn, og de utvendige forandringene er først og fremst synlige med endret front som gjør det mulig å ta i bruk full LED-teknologi.
På oppkoblingsfronten er endringene derimot betydelige fordi Skoda nå gis mulighet til å forsyne seg med mer fra de rikholdige hyllene i VW-konsernet. Det betyr eksempelvis at infotainmentskjermene byttes ut med nye hvor den største blir nå blir på hele 9,2 tommer.
Les også: To ulike og likevel ganske like
Connect, Skodas svar på VWs Car-Net, sørger for at bilen alltid er på nett og gjennom det åpner for tilgang til et omfattende nettverk med mobile internettjenester, herunder automatisk ulykkesvarsling.
Assistentpakken inneholder nå også hjelp til å rygge med tilhenger slik VW fikk for et år siden, blindsonevarsling og mer nøyaktig parkeringsassistent.
Nøkkel hvor flere brukere kan lagre egne kjøretøyinnstillinger blir tilgjengelig sammen med oppvarmet ratt, sammenleggbart bord på baksiden av forseteryggene og bagasjeromslys som også kan brukes som lommelykt.
Les også: Stasjonsvognmesteren
Firehjulstrekk tilbys med motorene 1,8 TSI og 2,0 TDI. Nytt i Octavia er også Dynamic Chassis Control (DCC) som gjør det mulig for sjåføren å innstille styring og demping i modusene comfort, normal og sport.
Det er nå 20 år siden Skoda lanserte Octavia, og bilen ble ganske raskt Skodas bestselger i Norge. De siste ti årene har Octavia vært å finne på ti-på-topp-listen hele ni ganger med nummer tre som beste plassering i fjor.
Det er ventet at Skoda også vil lansere ladbare hybrider og elbiler, men det skjer ikke denne gang. Mens de fleste for inntil kort tid siden valgte dieselmotor i Octavia satser nå nær halvparten av kundene på bensinmotor. To av tre kjøper bilen med 4x4 og 96,7 prosent skal ha stasjonsvogna.