-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
En gøyal Peugeot-familie
Med en snik-premiere for en rekke motorjournalister dro Peugeot teppet av for den City-Toyz-familien de skal lokke Paris-utstillings publikummet med. Mens den serie-nære Promethée, som vi viste i går, er ramme alvor, er disse fire bilene bare moro.

Vi fortalte litt om disse i går, men nå er også bildene her. La oss starte med den grønne Vroomster. Bare navnet høres jo ut som bil-lyden i en tegneserie. Stor frontrute som går over i et slags tak, og fire hjul er vel egentlig det eneste som skiller denne fra en motorsykkel. Føreren sitter der med motorsykkelutsikt, med en tank mellom bena, og med alle sanser åpne mot naturen rundt seg. Og skal han ha med en passasjer, finnes plassen bak. Den burde gå så det griner, 109 hesters motor i den lille loppa.
e-doll er en dukkeaktig bybil, der inntil tre personer kan sitte ved siden av hverandre, og der bilen betjenes ved hjelp av et mc-styre. Bare 2,50 m lang og 1,54 bred, drevet av to el-motorer høres den ut som en typisk bybil. Men ikke en by med for dårlige gater takk, her er det bare 10 tommers hjul. Spesialutstyrt for folk som er på shoppern: hekken er en trillebag, som enkelt løses ut fra resten av bilen.
Så har vi Bobslid da, der de tre personene sitter bak hverandre under en stor glasskuppel. Her styres farkosten med en styrestikke, og skal du svinge, dreier ikke hjulene på seg. For denne er også el-drevet, med en liten el-motor i hvert hjul. For å forandre retningen endrer man ganske enkelt turtallet i motorene på høyre og venstre side.
Til sist er det den virkelig sportslige: Kart-up. En tøff to-seter bygget stort sett av kullfiberforsterket kunststoff, så den nesten ikke veier noe. En V6-motor på 207 hester gir den rakett-egenskaper. Mest interessant her er kanskje en indikasjon på fremtidens lyskastere: her blir lyset dirigert via et speil ut gjennom en linse, slik at den delen av lykten som ligger i karosseriet kan gjøres meget flat og gis omtrent hvilke som helst former.
Men den kanskje mest spennende design-nyheten hos Peugeot finner du snart på deres hjemmeside, www.peugeot.com Innbydelse til en designkonkurranse på nettet. En Peugeot-visjon til 2020 er målet. Det utkastet som blir kåret som vinner blir bygget i skala 1:1 og presentert på bilutstillingen i Frankfurt neste år.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no