-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Europas billigste SUV?
Dacia er Renaults billigmerke og har hatt stor suksess i raskt voksende markeder med sin prisgunstige Logan. Nå skal SUV-segmentet attakkeres. Med god hjelp fra alliansepartnerne.
På få år har Dacia ekspandert til en betydelig aktør, ikke bare i Romania hvor det Renault-eide selskapet har sin opprinnelse, men også i resten av Øst- og Syd-Europa.
Dessuten opererer de i deler av Asia, Afrika og Sør-Amerika hvor stadig flere mennesker får råd til å kjøpe seg sin første bil. Kjent og velbrukt teknologi pakket inn i et praktisk og enkelt karosseri, er oppskriften.
Stadig flere
Gradvis har modellporteføljen blitt utvidet. I tillegg til den opprinnelige sedanen, kan du i dag kjøpe Logan som flerbruksbil, varebil og pickup. Siste tilskudd er en 5-dørs kombikupe med betegnelse Sandero.
På vårens Genève-utstilling viste Dacia konseptbilen Duster, en kompakt crossover med ekstreme finesser og detaljer. Denne kan nok danne grunnlaget for en fremtidig modell, men bilen våre spionfotografer nå har foreviget, har et langt mer konvensjonelt utseende.
Lego
Trolig er denne basert på ”byggeklosser” fra Nissan/Renault-alliansen. En lengde på 4,25 m og en høyde på 1,49 m er noe mindre enn en Qashqai. Motoren er alliansens velkjente 1,5-liters dCi – her med 105 hk og et dreiemoment på 240 Nm.
Dacia-modellene selges i dag også i deler av Vest-Europa, men noen konkrete planer for Norge foreligger foreløpig ikke. Problemet med rimelige biler i vårt avgiftssystem, er at høye avgifter lett gjør differansen til dyrere biler nærmest ubetydelig.
PS! Dacia-modellene selges i enkelte markeder under Renault-navnet, og det er derfor de datamanipulerte illustrasjonene er utstyrt med Renault-logo.