-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Rover viser mulighetene
Rover har vært flinke til å fortelle at de jobber som bare det. De viser hva de har tenkt seg for fremtiden, og gjør det på en slik måte at det nok ikke virke inn på salget av dagens mainstream-modeller.

Men når Rover igjen gir oss et blikk i kommende MG-derivater skjer det på en måte som sikkert ikke vil forstyrre de som i dag kunne tenke seg å kjøpe en Rover.
De modellene de forteller oss om i dag er alle utviklinger på eksisterende Rover-modeller, de skal utstyres med MG-navnet, og de blir selvfølgelig skjøvet litt oppover i segmentene.
MGF
Avsløringene kom samtidig som Rover presenterte sin Le Mans bil for engelsk presse i forrige uke. Da kunne de samtidig fortelle om enda en MGF-utgave med 160 hester, samt en billig-utgave med lavt trimmet 1,6 liters motor, og i tillegg disse sterkt gule eller veldig metallic blå MG-sports coupeene som man regner med skal bygges i en takt som tilsvarer 40.000 i året, når de kommer en gang neste år.
X30
Alle modellene heter foreløpig X til fornavn og er basert på Rovers 25, 45 eller 75 modeller. X30 er bunnmodellen, basert på Rover 25. 3 eller 5 dørs og med i hvert fall 160 hesters 1,8 liters motoren, men også muligheter til å spesifisere den oppover inntil du er like i nærheten av den fabrikk-bilen MG skal ha ut i rallyløypene.
X20
X20 er neste mann. Basert på 45, som jo faktisk startet som en Honda for en ti-års tid siden, vil også komme i en rekke versjoner, startende med 1,6 og 1,8 literen og eventuelt en 2 liters turbodiesel. Jeg skal ikke si at det er den første MG med diesel, men jeg kommer ikke på noen andre akkurat nå. For at det skal være noen vits i dette bør man vel imidlertid legge på 2,5 liters V-sekseren som gir fra 177 hester og oppover. Dette er for øvrig den bilen som skal ut i BTCC, eller British TOCA Tours serien nå.
X10
Toppmodellen kalles i dag X10 og er basert på Rover 75. Her snakker vi V6 fra 195 til 260 hester, eventuelt, for de aller mest krevende, en v-åtter på 375 hester, firehjulstrekk og maksimal pakke av chassis-modifikasjoner. Men selv i grunnversjonen blir dette den MG-utgaven av kjente Rovere som det blir gjort mest chassis-arbeide på. For her har ingeniørene tatt sikte på å møte alle typer av 5-serien rett på. Ironien i dette er at planene for denne modellen faktisk begynte å koke før BMW kvittet seg med Roverfabrikken. Det er med andre ord en god porsjon BMW-arbeide i bunnen her.
Morsomt også at Rover/MG har tilbake en del humor, midt oppi alt slitet. Planene for disse bilene ble presentert på en stor skjerm mens Robbie Williams Let Me Entertain You skrålte ut for fullt volum.
Dette kan virkelig bli god underholdning.
Bilder
Stort bilde MG X30 forfra
Stort bilde MG X30 bakfra
Stort bilde MG X30 førermiljø
Stort bilde MG X20 forfra
Stort bilde MG X20 bakfra
Stort bilde MG X20 førermiljø
Stort bilde MG X10 forfra
Stort bilde MG X10 bakfra
Stort bilde MG X10 førermiljø
Les også:En forsmak fra MG
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no