-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Skoda blir hel-tysk
Skoda er en av Europas eldre bilfabrikker, og har vært en juvel i Tsjekkoslovakias spennende bilindustri i mange år. Hvem husker ikke for eksempel deres strålende V12 limousiner på Hispano-lisens? Nå er det slutt på at merket er en nasjonal stolthet. I disse dager kjøper VW resten av Tsjekkias eierinteresser der.

Så når historien skal skrives vil vi lære at i 1991 gikk VW inn i Skoda-fabrikken og snudde den på rekord-tid fra en dårlig jernteppe-spøk til en av Europas større bilbransje-suksesser. Og vi vil høre lite om at det tross alt sto en ganske bevisst arbeidsstokk bak endringene, at det tross alt var en del nasjonal innsats bak snu-operasjonen, og at suksessen nok faktisk har en del med industriell tradisjon å gjøre.
Eller for å si det på en annen måte, dersom moderfabrikken er så fabelaktig flink, hvorfor har man ikke klart å snu Seat like fort?
Nå skal den tsjekkiske regjeringen fortsatt ha plass i styret, frem til 2007 skal Skoda i teorien konsultere regjeringen før man foretar seg drastiske ting, som å flytte deler av produksjonen lenger øst for eksempel.
Skoda Auto er i dag Tsjekkias største eksportør, er storkunde hos mange innenriks underleverandører og klarte et driftsresultat på 2,5% i fjor.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no