-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Her er plasskongen
Skoda Superb stasjonsvogn er ikke langt unna. Våre spionbilder viser hvordan den kommer til å se ut.
Skoda Superb har helt siden introduksjonen i 2001* vært kjent som en av de bilene som gir absolutt mest plass for pengene. Generasjon to kom også med stasjonsvognkarosseri: Enda mer plass for pengene.
Nå er generasjon tre på vei. Sedanen er allerede vist frem, og stasjonsvogna har våre spionfotografer knipset på landeveistesting i Tsjekkia.
Familielikhet
Foran vil bilen bli akkurat som sedan-varianten, hekken beholder nok de C-formede baklysene også.
Taket strekkes bakover, men ikke så langt bak som på for eksempel Volvo V70. Bakluka skråner mer enn man kanskje kunne forvente, men det blir nok likevel ikke trangt om plassen verken i bagasjerom eller baksete her.
Octavia stasjonsvogn er ventet til Norge høsten til høsten, og motorutvalget blir nok som for sedanen: Mangfoldig.
En rekke diesel- og bensinmotorer kan kombineres med DSG-kasse og firehjulsdrift om man vil.
Norgesvenn
Superb er ganske populær i Norge, med 909 biler solgt i fjor. 96 prosent av disse var stasjonsvogn, så det er all grunn til å tro at også neste generasjon vil kunne gjøre det bra.
Foreløpig er det ikke om klart når nye Superb vil bli utstyrt med den ladbare hybrid-drivlinjen vi kjenner fra Passat GTE, men de indikasjonene BilNorge har fått sier at sent 2016 er planlagt tidspunkt både for en hybrid Superb og hybrid Octavia.
*: Akkurat som Octavia, var også Superb en klassisk modell fra Skoda. Den ble produsert fra 1934 til 1949 – og har naturligvis ingenting til felles med den moderne Superb, bortsett fra navnet. Generasjon en, to og tre henviser derfor til den moderne Superben.