-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
En Skoda for India
Når Auto Expo går av stabelen i New Delhi denne uken viser Skoda den nye konseptbilen Vision IN.
Ifølge Skoda gir studien en konkret innsikt i en ny mid-size familie-SUV som skal på markedet neste år. Den er bygget på en avart av MQB-plattformen spesielt tilpasset for det indiske markedet.
Som del av et prosjekt med tittelen India 2.0 har Skoda hatt ansvar for å lede VW-gruppens modellkampanje for det indiske markedet siden 2018.
Prosjektet har som mål av Volkswagen gruppen innen 2025 skal ha en andel på fem prosent i et av verdens raskeste bilmarkeder. For Skoda vil det innebære at det asiatiske landet blir blant deres fem største markeder.
Produksjonsutgaven av Vision IN blir første produkt ut på den nye MQB-A0-IN plattformen. Skoda lover god innvendig plass i kombinasjon med praktiske egenskaper og avansert teknologi.
Plattformen skal i fremtiden danne grunnlag for flere modeller fra Skoda og Volkswagen og tar høyde for fremtidig skjerpede utslipps- og sikkerhetskrav. Det kan også være aktuelt å eksportere nye modeller fra India til andre markeder i fremtiden.
Bilen har en lengde på 4.256 millimeter over en akselavstand på 2.671 mm og skal drives av en 1,5-liters TSI bensinmotor med 150 hestekrefter. Det betyr at formatet er ganske likt på nykommeren Skoda Kamiq.
Skoda forteller at Vision IN kombinerer avansert teknologi og innovative, resirkulerbare materialer med tradisjonell indisk design og tsjekkisk krystallglasskunst. Taktrekket er for eksempel lagd av resirkulerte plastfibre mens dekorstripene er laget av ekte krystaller.
Vi får se hvor mye av dette som blir med videre til produksjonsmodellen.