-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Skuffende elbilsalg, nedbemanning og streik
Onsdag 14. mai gikk de Ford-ansatte i Köln til streik, og varslet at den vil bli langvarig om ikke ledelsen kommer med nye forslag som kan gi grunnlag for nye forhandlinger.
Ford gjenåpnet for to år siden Köln-anlegget, Ford Werke i Tyskland, etter at den var blitt omstilt for elbilproduksjon. Populære modeller somFocus, Mondeo og Fiesta er en saga blott.
Selskapet skal ha investert nærmere 24 milliarder kroner i prosjektet, men per i dag har ikke investeringen gitt noen avkastning.
Elbilene skuffer
Salget av de to elbilmodellene Explorer og Capri går tregt. Nå knytter håpet seg til nykommeren Puma, men det er lovlig sent.
I 2019 solgte Ford 280.000 person- og varebiler i Tyskland.
I fjor var tallet 99.500.
Dette bidrar til underskuddene i den tyske virksomheten. Over fire år skal den europeiske elbilsatsingen til Ford, Ford Model e, ha tapt cirka 130 milliarder kroner.
Ford i USA annonserte i mars investeringer for 45 milliarder kroner i Europa, men trakk samtidig sine garantier for videre støtte til fremtidig drift.
Nå er Ford i Tyskland altså rammet av en historisk omfattende arbeidsnedleggelse, som kan bli langvarig.
Tusener må gå
Det var etter en avstemning blant IG Metall-medlemmene ved fabrikken at det ble overveldende flertall for å ta i bruk streikevåpenet for å oppnå bedre vilkår i en ny sosial tariffavtale.
Ledelsen ønsker å kutte 2.900 stillinger av totalt 4.000 i Europa, frem til utgangen av 2027. Nedbemanningen krever imidlertid godkjenning fra bedriftsrådet – og da var det uunngåelig at det ville bli tøffe forhandlinger.
Det arbeider i dag 11.500 personer i Ford i Tyskland.
Fagforeningen har uttalt at forhandlingene er satt på pause frem til Ford legger frem et akseptabelt tilbud, og advarer om mulige konsekvenser for selskapets virksomhet og omdømme.