-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Skummel østeuropeer
Her er mange bilprodusenters verste mareritt. Men for barnerike familier kan den bety at bildrømmen kan realiseres.
Her er beviset for at Dacia, billigmerket i Renault-familien, er i ferd med å utvikle en ny flerbruksbil. For tyske produsenter som Opel og Volkswagen er det dårlige nyheter, for Dacia har opparbeidet seg et rykte for å levere helt greie biler til svært attraktive priser.
Selv om merket er rumensk og tradisjonelt har et godt fotfeste i den gamle Østblokken, er populariteten til Dacia for oppadgående i en rekke raskt voksende bilmarkeder i Afrika, Asia og Sør-Amerika.
Men Dacia er også blitt et vanlig syn på vesteuropeiske veier, blant annet i Tyskland, til en viss irritasjon for de lokale produsentene.
7-seteren på disse bildene får trolig betegnelsen Popster, og den skal på markedet i flere land fra 2012.
Med priser fra 13.000 euro og massevis av plass til passasjerer og bagasje, ligger alt til rette for at Dacia skal få nok en suksessmodell på veien i tillegg til Logan, Duster og Sandero.
Popster skal bygges ved Renaults anlegg i Marocco. 7-seteren får en lengde på ca. 4,5 meter og vil bli solgt med Renault-logo i enkelte markeder. Den kommer også som varebil, og vil da konkurrere mot modeller som Renault Kangoo og VW Caddy.
PS!
Kollega Sørensen gjør oppmerksom på at bruktimporten av Dacia til Norge er økt med hele 500 prosent fra 2010 til 2011. (Og jeg trenger jo ikke nevne at økningen er fra en bil i fjor til seks i år.)