-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Skummel østeuropeer
Her er mange bilprodusenters verste mareritt. Men for barnerike familier kan den bety at bildrømmen kan realiseres.
Her er beviset for at Dacia, billigmerket i Renault-familien, er i ferd med å utvikle en ny flerbruksbil. For tyske produsenter som Opel og Volkswagen er det dårlige nyheter, for Dacia har opparbeidet seg et rykte for å levere helt greie biler til svært attraktive priser.
Selv om merket er rumensk og tradisjonelt har et godt fotfeste i den gamle Østblokken, er populariteten til Dacia for oppadgående i en rekke raskt voksende bilmarkeder i Afrika, Asia og Sør-Amerika.
Men Dacia er også blitt et vanlig syn på vesteuropeiske veier, blant annet i Tyskland, til en viss irritasjon for de lokale produsentene.
7-seteren på disse bildene får trolig betegnelsen Popster, og den skal på markedet i flere land fra 2012.
Med priser fra 13.000 euro og massevis av plass til passasjerer og bagasje, ligger alt til rette for at Dacia skal få nok en suksessmodell på veien i tillegg til Logan, Duster og Sandero.
Popster skal bygges ved Renaults anlegg i Marocco. 7-seteren får en lengde på ca. 4,5 meter og vil bli solgt med Renault-logo i enkelte markeder. Den kommer også som varebil, og vil da konkurrere mot modeller som Renault Kangoo og VW Caddy.
PS!
Kollega Sørensen gjør oppmerksom på at bruktimporten av Dacia til Norge er økt med hele 500 prosent fra 2010 til 2011. (Og jeg trenger jo ikke nevne at økningen er fra en bil i fjor til seks i år.)