-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Søte drømmer for superbil-bygger
Nok en superbildrøm har dukket opp. Denne gang fra California. Drømmen består blant annet av 2000 hester og 435 km/t.
Det dreier seg visst mest om mega hestekrefter og landeveisfartsrekorder for tiden. Her er en ny deltaker – riktignok foreløpig bare på idé- og skisse-stadiet.
Richard Patterson heter mannen med disse potente sovemedisinene. I 30 år har han jobbet med bildesign, først og fremst interiører. I mange år for GM, men de siste årene hos Tesla og Fisker.
Nå har han startet sitt eget.
Trion Supercars heter firmaet hans, og Nemesis heter modellen han drømmer om å bygge.
I beskrivelsen hans slår dette med interiørdesign gjennom med en gang. Han presiserer at bilen er designet for inntil 107 prosentile personer, i klartekst: de på 2 meter og så vidt over, og at den skal ha plass til både golfklubber og solid mengde bagasje i bagasjerommet.
Innvendig plass og utsøkte materialer og utforming, er også ting det legges vekt på.
I avdelingen for her-går-det-unna nevnes det en 2000-hesters twin turbo med en 8-trinns klikk-klakk kasse som skal få deg opp i 435 km/t. Underveis kommer du til å møte 100 etter 2,8 sekunder.
Det nevnes også både rent elektrisk og plug-in hybrider, uten at det er noe særlig detaljer der heller.
Det er bare offentliggjort ganske lekre dataskisser foreløpig, og er det ikke litt Königsegg her da? Spesielt i taket over den enorme frontruten? Det ser nesten ut som den er inspirert av en moderne styrthjelm.
Det er selvfølgelig mulig at vi kan komme til å få se den i virkeligheten. Nå sies det at n2a Motors har fått i oppdrag å utvikle og bygge Nemesis. Dette er folk som har levert før – de har allerede noen ganske spennende modeller på programmet.
Men det er lenge siden vi hørte om TranStar Racing Dagger GT. Den var enda mer drømmebasert. 3000 hk og litt over 500 km/t. Nemesis er tross alt litt mer tilbakeholden, men begge disse stiller i den foreningen som heter «Trur'e når jeg ser'e».