-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Spennende fra Volvo:
Allerede i slutten av dette året skal Volvo Trucks North America, sammen med to andre selskaper, ha en framtidslastebil klar for det amerikanske forsvaret. Lastebilen skal inneholde flere innovative løsninger både når det gjelder drivverk og sikkerhet.
Dette prosjektet er en mulighet for Volvo og våre partnere til å definere framtidens transportmetoder. Arbeidet med prosjektet gir håp om å finne løsninger på samfunnets ønsker om større mobilitet, bedre miljø og tryggere transporter, sier Marc F. Gustafson, president i Volvo Trucks North America.
960 hk
Den hybriddrevne lastebilen skal benytte elektriske motorer ved lave hastigheter, mens en dieselmotor skal benyttes i de høyere. Det er snakk om en dieselmotor på 460 hk samt to elektriske motorer på 250 hk hver. De elektriske motorene skal drives av en batteripakke som lades av et eget aggregat om bord.
Selve drivverket heter HybriDrive og er utviklet av Lockheed Martin. Lastebilen får ingen mekanisk gearkasse. HybriDrive er utviklet for å kombinere kreftene av dieselmotorene med kreftene fra de elektriske motorene slik at akselerasjonen blir trinnløs. De elektriske motorene vil også fungere som retardere, samtidig som de vil sørge for tilleggslading av batteripakken om bord.
Lavere driftskostnader
Volvo regner med at driftskostnadene på slike lastebiler blir langt lavere enn på dagens, grunnet lavere driv-stofforbruk og mindre vedlikehold av motor og drivverk. Et av målene med prosjektet er å undersøke hvordan man kan gjøre batteriteknologien mer tilgjengelig for bruk i kommersielle kjøretøyer. Man regner med at i nær framtid kan antall batterier, og vekta av disse, halveres.